تفاوت بین دزدگیر فروشگاهی و اماکن

۱۱ بازديد

تفاوت دزدگیر فروشگاهی و اماکن

ممکن است اکثریت شما عزیزان با این سوال مواجه شوید که تفاوت دزدگیر منازل با دزدگیر فروشگاهی در چیست. در کل می توان گفت سیستم های حفاظتی از اجزای متفاوتی تشکیل شده اند که با همکاری یک دیگر می توانند محل زندگی و کار در امان نگه دارند.

اما در کل می توان گفت دزدگیرها را برای اهداف خاصی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع باعث شدن در کارایی آن ها تفاوت به وجود بیاید، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا فرق بین دزدگیر اماکن و فروشگاهی را بپردازیم.

 

دزدگیر فروشگاهی از چند بخش اصلی تشکیل شده است؟

 

· آنتن گیت ضد سرقت

آنتن دزدگیر فروشگاهی در واقع یک پایه است که برد سیستم حفاظتی بر روی آن قرار می گیرد و قادر بر ارسال گیرنده و فرستنده است.

· تگ یا لیبل سنسور فروشگاهی

در تگ یا لیبل سنسورهای RFID نصب می گردد و در بخش ورودی و خروجی فروشگاه آنتنی را نصب می کنند تا با خروج محصولات، امواج تگ ها شناسایی و اعلام سرقت می کند.

 

تفاوت بین دزدگیر اماکن و فروشگاهی چیست؟

 

تفاوت دزدگیر اماکن و فروشگاهی در نحوه عملکرد و کاربردشان بوده. هر دو سیستم برای جلوگیری از سرقت سارقین طراحی و تولید شده اند. اما دزدگیر فروشگاهی در زمان باز بودن مورد استفاده و دزدگیر منازل برای زمان تعطیلی فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

زمانی که اماکنی مانند: فروشگاه ها، مغازه ها، سوپر مارکت و ... تعطیل باشند و خالی از افراد باشد سارقین به راحتی می توانند وارد فروشگاه، سوپر مارکت و ... شوند و به راحتی کالاهای باارزش همچنین گران قیمت را به سرقت ببرند. برای جلوگیری از ورود سارق، بهترین کار استفاده از دزدگیر اماکن بوده.

تجهیزات دزدگیر اماکن که به راحتی از سرقت جلوگیری می کنند؟

  • سیستم مرکزی یا کنترل پنل
  • سیستم های تلفن کننده
  • انواع چشمی دزدگیر
  • مگنت دزدگیر اماکن
  • سنسور لرزشی

 

· سیستم مرکزی یا کنترل پنل

پنل مرکزی یا سیستم مرکزی جزء اصلی ترین اجزای دزدگیر بوده که اگر خرابی در آن به وجود بیاید ممکن است در کارایی دیگر اجزای دزدگیر مشکل به وجود بیاورد. عملکرد پنل مرکزی به این صورت بوده که از طریق کابل کشی یا سیگنال با سنسورها و دیگر تجهیزات در ارتباط بوده همچنین همچنین با تشخیص خطر به صورت تماس یا پیامک به صاحب دستگاه اطلاع رسانی می کند.

· سیستم تلفن کنند دزدگیر

این سیستم با داشتن 22 حافظه داخلی با شماره تلفن همراه که از قبل صاحب دستگاه بر آن ذخیره کرده در زمان تشخیص خطر، با استفاده از خط تلفن ثابت و سیم کارتی شروع به ارسال پیام و تماس حاصل می فرماید.

· چشمی حرکتی

سنسور حرکتی جزء اصلی ترین و پرکاربرد ترین حسگر دزدگیر بوده که بر ورودی دپارتمان ها و اماکن های مختلف نصب می گردد و در زمان فعال بودن به کوچک ترین حرکت حساس می شود و در زمان تشخیص خطر از طریق کابل و فرکانس به پنل دزدگیر هشدار خطر ارسال می کند.

سنسور حرکتی

·  سنسور مگنت دزدگیر

سنسور مگنت را بر روی درب ورودی، چهار چوب پنجره ها، درب کمد دیواری و ... نصب می گردد. حسگر مگنت دارای دو قسمت مغناطیسی تشکیل شد و صورت باز شدن درب اتصال این از بین می رود و هشداری برای پنل دزدگیر ارسال می کند و سیستم آژیر دزدگیر به صدا در میاید.

 

·  شوک سنسور یا سنسور لرزشی

این سنسور، با استفاده از قوانین فیزیکی قادر به شناسایی لرزش بر روی محیط نصب شده است و در صورت حس کردن لرزش شروع به ارسال سیگنال می کند.

 

نکات بسیار مهم خرید دزدگیر اماکن برای فروشگاه ها

در زمان خرید دزدگیر اماکن بهتر است به نکات بسیار مهم توجه فرمایید. او از هر کاری در زمان خرید سیستم حفاظتی به نوع گارانتی و مدل توجه کنید، که آیا دستگاه سیم کارتی است یا خیر.

 burglar alarm دزدگیر را برای فروشگاه یا اماکن خود انتخاب فرمایید که خدمات پس از فروش در کشور عزیزمان داشته باشد و در آیند برای خدمات اذیت نشوید. بهتر است نصب دزدگیر اماکن را به شرکت خود سیستم حفاظتی بسپارید. به دلیل اینکه شرکت ها وظیفه دارند برای شما گارانتی پس از فروش ارائه دهند که شرکت فایروال دارای 5 سال گارانتی پس از فروش برخوردار است.

 بعد از به اتمام رسیدن نصب دزدگیر اماکن حتما دستگاه را چک فرمایید و کار با آن ها را با دقت یادبگیرید.

ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم از دزدگیر اماکن سیم کارتی استفاده نمایید. چرا که امکانات بیشتری نسبت به دزدگیر خط تلفن ثابت یا بدون تلفن کننده دارد که امکانات بسیار مهم می باشد و به شما عزیزان گزارش قطع برق، فعال یا غیرفعال بودن دستگاه توسط هر ریموت می دهد.

بهتر است دزدگیر اماکن هر چند ماه یکبار و قبل از مسافرت کنترل فرمایید. به این صورت که ابتدا دزدگیر را فعال نمایید و بعد وارد خانه شوید تا هشدار دزدگیر منزل فعال شود و به شماره هایی که از قبل روی آن ها ذخیره شده است تماس یا پیامک ارسال می کند. باتری های داخل دستگاه رو هر شش ماه یکبار چک فرمایید تا با تمام شدن طول عمر باتری سیستم حفاظتی به مشکل برنخورد.

 

دزدگیر باغ دارای چه ویژگی می باشد

۷ بازديد

دزدگیر باغ

دزدگیر برای تامین امنیت و جلوگیری از ورود افراد متفرقه استفاده می گردد. با توجه به اینکه صاحبین باغ به صورت متداوم نمی توانند در باغ حضور داشته باشند؛ ممکن است افراد سودجو از این موقعیت استفاده کنند و وارد باغ شوند و حتی کوچک ترین وسایل را به سرقت ببرند.

 

دزدگیر باغ دارای چه ویژگی است

کمپانی های مختلفی سیستم دزدگیر و دوربین های مداربسته را تولید و عرضه کرده اند؛ که هر کدام به صورت جداگانه دارای انواع مزایای خاص هستند. اما در کل می توان گفت دزدگیر باغ دارای سنسوری خاص و پرکاربرد به نام سنسور حرکتی است که از ورود افراد جلوگیری می کند.

کارایی حسگر حرکتی به این صورت است که در زمان فعال شدن کوچک ترین حرکت مشکوک را تشخیص می دهد و به سرعت به پنل مرکزی فایروال فرکانس ارسال می کند و صاحب دستگاه را از طریق پیامک مطلع می سازد.

 

انواع سنسور حرکتی دزدگیر

  • سنسور حرکتی دزدگیر باسیم
  • سنسور حرکتی دزدگیر بی سیم

سنسور حرکتی باسیم: از طریق سیم به پنل مرکزی متصل می شود و از سوی کابل با پنل مرکزی ارتباط برقرار می کند.

سنسور حرکتی بی سیم: این سنسور همانطور که از اسمش پیداست فاقد کابل کشی و سیم کشی بوده که از طریق فرکانس به پنل مرکزی  ارتباط برقرار می کند. حسگر حرکتی بی سیم دارای یک ویژگی بسیار خاص بوده که سارق به هیچ عنوان نمی تواند با قطع سیم حسگر و دزدگیر را از کار بیاندازد و با خیال راحت به سرقت خود ادامه دهد.

 دزدگیر باغ

راهنمای خرید سیستم حفاظتی باغ

برای خرید سیستم حفاظتی دزدگیر باغ به چند نکته توجه فرمایید و قبل از خرید دزدگیر باید متناسب به درخواست و شرایط محیط پیرامون باغ دزدگیر خریدارای فرمایید.

  • بهتر است برای خرید سیستم حفاظتی، دزدگیری را انتخاب فرمایید که امکان ارسال پیامک و تماس را با صاحب دستکاه داشته باشد و هرگونه اتفاق کوچک و بزرگ را به صاحب باغ پیامک کند.
  • حتما دزدگیری را خریداری فرمایید که در صورت قطعی برق با بتواند به بدون خطا به کار خود ادامه دهد.
  • به هیچ عنوان دزدگیر اماکن فایروال را به صورت خود جوش نصب نفرمایید به دلیل اینکه زیرا شما عزیزان تجربه کافی برای نصب دزدگیر اماکن را ندارید و ممکن است به اشتباه سیستم حفاظتی را نصب فرمایید و این اشتباه موجب پیش آمدن خطراتی مانند سرقت سارقین قرار بگیرید تا و این موضع باعث به وجود آمدن اتفاقات جبران ناپذیر شوید و از سوی دیگر ضرر بسیار زیادی به شما عزیزان برساند.

 

سخن آخر

به هیچ عنوان نصب دزدگیر اماکن را برای باغتان دست کم نگیرید به دلیل اینکه می توان از ضررهای مالی به شما جلوگیری کند. درست است نصب دزدگیر امامن برای شما دارای هزینه بسیار اندکی است که فقط یک بار اتفاق میافتد اما به راحتی از ضرر رسیدن به شما جلوگیری می کند و آرامش ذهنی را به شما می بخشد.

برای بررسی چند برند برتر دزدگیر اماکن می توانید با این مطلب آشنا شوید و تا به راحتی و با آگاهی بهتر سیستم دزدگیر برای باغ خود انتخاب فرمایید.

 

منظور از مگنت دزدگیر چیست؟

۹ بازديد

امروز از دزدگیر اماکن برای بالا بردن امنیت محل کار یا منازل استفاده می کنند. مگنت نوعی دزدگیر می باشد که از آن در مکان های عمومی مورد استفاده بیشتری قرار دارد و بسیار رایج است.

مگنت از دو بخش مهم سنسور و آهنربا تشکیل شده است. آهنربا موجود در مگنت روی بخش ثابت چهار چوب مانند قرار می گیرد و نیاز به سیم بندی دارد که روی آن جمع می شود، بر روی بخش متحرک نصب می شود. این نوع دزدگیر در دو نوع مختلف مگنت بی سیم و با سیم تولید شده است. بنا بر سنسورهای موجود در دزدگیر امنیت مورد نیاز را  تامین می کند.

 مگنت دزدگیر

 نحوه کار دزدگیر مگنت چیست؟

سنسورهایی که در این دزدگیره استفاده می شود به صورت جفت هستند که یکی روی درب و دیگری روی پنجره قرار می گیرند. زمانی که بین سنسورهای نصب شده فاصله ایجاد شود و حرکتی صورت بگیرد به بخش های مرکزی اطلاع داده می شود و دزدگیر به صدا در می آید.

 

  • یک نکته جالبی که وجود دارد این است که دزدگیر مگنت از جمله دزدگیر هایی است که مخفی می باشد که سارق از وجود آن مطلع نمی شود و هنگام باز شدن درب یا پنجره به صدا در می آید، اماکن از کار انداختن آن هم وجود ندارد.

 
مگنت بی سیم چه مزایایی دارد؟

این نوع دزدگیر بسیار پیشرفته می باشد و امروزه به عنوان یکی از بهترین دزدگیر در بازار ایران شناخته شده است. شما می توانید این نوع دزدگیر را از نمایندگی معتبر از گارانتی و خدمات پس از فروش بهرکامل ببرید.

از یکی دیگر از مزایای مگنت بی سیم، می توانید از باتری های لیتیومی استفاده کنید که قدرت آن را بیشتر کند. زمانی که قدرت باتری مگنت کاهش باید از طریق پیام به صاحب دستگاه اطلاع رسانی می کند. در این دزدگیر از سیستم رمز گذاری 64بیتی استفاده می شود و همین موضوع باعث شده است امنیت دستگاه را بسیار بالا برود.

 مگنت دزدگیر

 دزدگیر مگنت چه معایب هایی دارد؟

یکی از مهم ترین معایبی که دزدگیر مگنت دارد این است که به دلیل وزش باد و با لرزش شدید به صدا در می آید و این موضوع باعث سلب آرامش کارلبر می شود.

  

ساختار مگنت دزدگیر به چه صورتی می باشد؟

ساخت این نوع دزدگیر نیاز به تخصص بیشتری دارد و باید از جدیدترین فناوری و دانش برای ساخت آن ها استفاده شود تا نتیجه کار بسیار بهتر باشد و ایرادی در نحوه کار مگنت نداشته باشد.

ساخت مگنت دزدگیر در ایران به صورت انحصاری می باشد و شما کاربران عزیز می توانید اطمینان داشته باشد قیمت این این دزدگیر بسیار ناسب می باشد به دلیل اینکه تولید داخلی است.

  

انواع مگنت را نام ببرید؟

مگنت های مختلفی در این نوع دزدگیرها مورد استفاده قرار می گیرند. که در این مطلب می خواهیم شما را بیشتر درباره آهن ربا که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شوید.

مگنت هایی که در این دزدگیرها مورد استفاده قرار می گیرند در نوع های بی سیم و باسیم تولید می شوند  که با توجه به کاربرد مورد نظر مگنت خریداری فرمایید.

استفاده کردن از مگنت های وایرلس امنیت را بالا می برد به دلیل تینکه توسط ساربین قابل شناسایی نیستند و همین موضوع باعث شده است صاحبان کسب و کار مورد استقبال قرار بگیرند.

مگنت هایی که سیم دار هستند یک مشکلی که دارند این است که توسط سارقین قطع می شوند و این موضوع باعث شده است امنیت را کاهش بدهد.

  

انواع سنسور مگنت دزدگیر فایروال:

از سنسورهای مختلفی در این دزدگیر ها مورد استفاه قرار می گیرد که نوع این سنسور ها تعیین شده هستند.

انواع سنسورهایی که در این دزدگیرها مورد استفاده قرار گرفته اند سنسور ضربه ای، سنسور شکست شیشه، سنسور حرکتی. با توجه به امکاناتی در این دزدگیر ها مورد توجه قرار می گیرد از سنسورهای بسیار مناسبی هستند که در طلا فروشی از سنسور تشخیص دود هم استفاده می شو که امنتی را تاحد ممکن بالا ببرد.


مگنت دزدگیر

به طور کلی پیشنهاد می کنیم که در اماکن های عمومی که افراد های زیادی در حال رفت و آمد هستند از این نوع سنسورها استفاده شود به دلیل اینکه احتمال آتش سوزی در این مکان ها بسیار بالاتر است و به ترتیب می  توان امنیت را بهبود بخشید.

یکی از معایب این دزدگیر ها این است که به دلیل بالا بودن حساسیت سنسورها که در آن ها به کار گرفته شده است به دلیل وزش باد این نوع سنسورها سرقت را تخیص بدهند و آژیر دزدگیر به صدا در می آید.

اگر دزدگیر شما کاربران عزیز به مشکل روبه رو شده است بهتر است سنسور و مگنتی که در آن مورد استفاده قرار گرفته شده است را تغییر دهید تا ایرای ایجاغد نکند.

  

سنسورحرکتی چیست؟

۱۰ بازديد

 

یکی از مهم ترین قطعه برای سیستم حفاظتی، سنسور می باشد. این قطعه از اهمیت بسیار بالایی برای دزدگیر برخوردار می باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی این سنسور پردازیم.

  

نقش سنسور حرکتی در سیستم دزدگیر اماکن

امنیت همه افراد از مهم ترین موضوع محسوب می شود و  این موضوع غیر قابل انگار است. آدم ها همیشه به دنبال راه بهتر برای تامین امنیتشان هستند. مراقبت کردن از اموال و اماکن برای صاحبان، یک چالش بزرگ به حساب می آید، که تکنولوژی با ابزارهای متفاوت سعی در حل آن را دارند.

هرچقدر که آدم ها تلاش کنند تا امنیت را به بهترین نحوه ممکن برقرار کنند، روزانه سرقت های بی شمار از خانه ها محل کارهای صورت می گیرد که شاید با خبر شدن سریع تر بتوان از آن ها جلوگیری کنند.

سنسورهای حرکتی دزدگیر یکی از همین سیستم های هشدار امنیتی ضد سرقت هستند که از روش های نوین برای جلوگیری از سرقت به حساب می آید.

سنسور حرکتی فایروال یکی از معروف ترین سنسور ضد سرقت به شما می آید که در اماکن متفاوت مانند: منازل، محل کار و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این سنسور علاوه بر دقت در تشخیص حرکت انسان حتی حیوانات را دارد. به این سنسور چشمی دزدگیر منزل، رادارهای حرکتی و سنسور حرکتی می گویند. معمولا بیشتر دزدگیرها دارای سنسور حرکتی هستند.

سنسور حرکتی 

کارکرد سنسور حرکتی به چه گونه ای می باشد

این سنسور به شدت حساس می باشد همچنین به ارتعاش و لرزش های غیر عادی واکنش نشان می دهد و به صاحب دستگاه اطلاع رسانی می کند. به طور کلی سنسورهای تشخیص حرکت بیشتر در منزل های بزرگ و ویلایی در کناز آژیر دزدگیر استفاده می شود و کمتر دیده شده دفاتر کوچک  از این سیستم استفاده کنند.

پوشش مساحت سنسور دزدگیر اماکن چقدر است

این سنسور را معمولا بین 20 تا 5 متر از فضا پوشش می دهد. این موضوع بستگی به قدرت دریافت ارسال سیگنال متفاوت دارد. مقدار برد سنسور حرکتی، به نوع سنسور بستگی دارد که کاربر از چه سنسوری استفاده میکند. سنسور مادون قرمز تقریبا 10 متر را پشتیبانی می کند و قابیلت تشخیص 50گرم به بالا دارد.

  

هزینه سنسور حرکتی به چه صورت مشخص می باشد

تعیین هزینه سنسور حرکتی دزدگیر به عواملی مانند: مرغوب بودن سنسور، کیفیت و نوع آن بستگی دارد. برای مثال سنسور مادون قرمز از همه سنسورها ارزان تر می باشد و باقی سنسورها نسبت به کیفیت آن همچنین کارایی باید توجه کرد.

امنیت خانه و محل کار و اموال شما عزیزان چیزی نیست که بخواهیم با آن شوخی کرد. در کنار قیمت بالا سنسور هم نشان دهنده نیاز شما نیست. پس حتما در خرید سنسور دزدگیر دقت فرمایید.

 

منظور از سیستم هشدار قطعی برق چیست؟

۸ بازديد

سیستم هشدار قطعی برق

آمار دستکاری و قطع دزدگیر توسط سارق، در گذشته بسیار بالا بوده و این موضوع برای مصرف کنندگان سیستم حفاظتی به یک شوک بسیار بزرگ تبدیل شده بود. اما امروزه به دلیل با پیشرفته تر شدن تکنولوژی سیستم دزدگیر اماکن دارای تکنولوژی جدید به نام سیستم هشدار برق شده است، که از ورود غیر مجاز در زمان قطعی برق، جلوگیری می کند.

 

سیستم هشدار برق در دزدگیر منزل

سیستم هشدار برق دزدگیر را می توان به عنوان یک وسیله پیشرو در نظر گرفتن. کارکرد این سیستم به این صورت بوده که به محض قطع برق، سیستم دزدگیر جهت اطلاع رسانی به صاحب دستگاه پیامک ارسال می کند. البته سیستم حفاظتی فایروال، قابلیت تماس با شماره های ضروری که تکنسین قبل از نصب روی  حافظه دستگاه تعریف شده تماس می گیرد.

 

چرا در سیستم حفاظتی به هشدار قطعی برق لازم دارد

  • در بیشتر از مکان های حساس، قطع کردن نگهانی برق شهر می تواند بسیار دردسر ساز باشد و موجب بالارفتن خسارت توسط سارق به کاربر بوده. و اگر سیستم دزدگیر از سیستم هشدار قطعی برق برخوردار نباشد با عث اختلال در روند امور می شود.
  • سیستم قطعی هشدار برق باعث می شود، صاحب موسسه یا شکت با انجام دادن یک سری از فعالیت ها اعم از خاموش کردن دستگاها و ... جلوی خسارت هنکفت را بگیرد. البته این سیستم هشدار قطعی برق دزدگیر فایروال، با استفاده از باتری پشتیبان می تواند از کار افتادن سیستم دزدگیر چندین ساعت بعد از قطعی برق جلوگیری کند.
  • از سوی دیگر دزدگیر فایروال با استفاده از اپلیکیشن گوشی همراه از راه دور، برق منازل، اداره جات، شرکت ها، موسسه ها و ... را روشن و در زمان نیاز خاموش کند.

 

سیستم هشدار قطعی برق دارای چه مزایای می باشد

  • اعم از کار انداختن سیستم دزدگیر اماکن
  • قابلیت کنترل از راه دور مانند روشن و خاموش سیستم گرمایشی و سرمایشی، کشیدن پرده در زمان های مشخص و ...
  • سرعت عملکرد بسیار بالا نسبت به دیگر سیستم های امنیت
  • اماکان تعریف نام یا مشخصه با مجزا به هریک از سنسورها
  • ارسال پیامک طبق طبقه بندی اولویت شماره صاحب دستگاه

 سیستم هشدار قطعی برق

در کل سیستم امنیتی چگونه کار می کند

در کل می توان گفت سیستم امنیتی، بر مبنای یک اصل ساده از منازل و ادارات محافظت کار می کند. ایمن ساز نقاط ورود اماکن های مختلف، با استفاده از حسگر ها با یک پنل مرکزی در یک مکان بسیار مناسب نصب می گردد و با تمامی سنسورها که با ارسال فرکانس با یک دیگر در ارتباط می باشند، نصب نصب می گردد.

حسگر های دزدگیر اماکن را معمولا بر روی درب های ورودی و خروجی، پنجره ها و دیگر مکان هایی که به نظر تکنسین مناسب می باشد نصب می گردد.

 

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی فایروال با داشتن چندین دهه تجربه کار، یکی از موفق ترین فروشگاه اینترنتی و کاربر پسند ایرانی است؛ که دارای انواع تجهیزات دزدگیر با مدل های مختلف دزدگیر اماکن بوده و برای تمامی اماکن های مختلف دارای کارایی بسیار مناسب بوده. شما عزیزان برای شناخت انواع دزدگیر های فایروال و سنسورها می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

 

آشنایی با مشکلات دوربین مداربسته

۹ بازديد

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مانند: دزدگیر یکی دیگر از ابزار های امنیتی بوده که با گذشته زمان، دچار مشکلاتی می شود. و به هیچ عنوان فرق نمی کند که دوربین های مداربسته از نوع بی سیم یا ... باشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا با مشکلات رایج دوربین های مداربسته آشنا شوید.

 

سیاه و سفید نشان دادن دوربین:

این مشکل یکی دیگر از مشکلات رایج دوربین مداربسته بوده. علت سیاه وسفید نشان دادن دوربین، تنظیم نبودن حسگر مادونع قرمز، کثیف بودن لنزها، تنظم نبودن سایبان دوربین و ... از اصلی ترین دلایلی بوده که باعث بروز مشکلات دوربین مدار بسته بوده است.

در شب تصویر مناسبی ندارند

نور خورشید در روز باعث درست کار کردن سیستم های نظاری بوده. اما در شب به دلیل عدم نور کافی تصویر در شب برای دوربین مداربسته سخت می باشد؛ همچنین ممکن است تصویر ضبط شده را به کاربر تار نشان دهده.

متزلزل شدن تصویر دوربین مدار بسته

اگر در شبکه دوربین های مداربسته مشکلاتی به وجود بیاید، ممکن است در کارایی سیستم نظارتی مشکلاتی به وجود بیاد. البته قابل ذکر می باشد که پهنای باند در شبکه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و در صورتی که پهنای باند وجود نداشته باشد تصاویر دریافتی تحت شبکه ممکن است بسیار ناهموار به نظر برسد.

عدم اجرای تصویر دوربین بر روی گوشی همراه

یکی از امکانات بسیار جذاب بعضی از دوربین های مداربسته، وجود اتصال به تلفن های هوشمند است که امکان نظارت از راه دور فراهم می نماید. اگر کاربر قادر به مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته نیست، ممکن است در پیکر بندی سیستم نظارتی مشکل به وجود آمد است.

نداشتن سیگنال در تصاویر دوربین مدار بسته

ناامید کننده ترین مشکلاتی که دوربین مداربسته می تواند به همراه خود داشته باشد، نداشتن سیگنال در سیستم نظارتی است. نبودن سیگنال باعث می شود امکان مشاهده هیج نوع تصویری وجود نداشته باشد و این مشکل در اشکال های متفاوت بروز داده می شود.

  • اولین و واضح ترین دلیل برای عدم وجو سیگنال، اتصالات کابل و برق هاست که ممکن است آسیب دیده باشد.
  • اگر دوربین مداربسته متصل به برق است و یا این که از طریق منبع دوربین مداربسته با استفاده از جعبه فیوز وصل شده و جعبه فیوز را بررسی کنید.
  • بررسی نرم افزار دوربین مداربسته از دیگر اقدامات بسیار مهم بوده که در زمان وجود سیگنال بیاد انجام داد.
  • اگر دوربین از نوع تحت شبکه یا ip است؛ باید تنظیمات شبکه را حتما بررسی نمایید تا ببینید به درستی کار می کند.

 

برفکی نشان دادن تصویر

زمانی سیستم نظارتی تصویر ضبط شده را به کاربر به صورت برفکی نمایش دهد، مشکل در سیگنال های مغناطیسی، امواج رادیویی یا اختلات الکتریکی بوده. که این موضوع باعث نشان دادن تصویر برفکی می باشد.

دوربین مداربسته 

سخن آخر

در کل می تواند گفت دوربین مدابسته دارای مشکلاتی می باشد که به مرور خود را نشان می دهد، و از سوی دیگر ممکن است سارق با دیدن سیستم نظارتی، صورت خود با استفاده از ماسک و کلاه بپوشاند و به سرقت خود ادامه دهد. اما دزدگیر منازل دارای ویژگی هایی بوده که قبل از ورود سارق، با استفاده از لوازم جانبی که هر کدام به صورت جداگانه دارای ویژگی هایی است و به راحتی جلوگیری می کند. البته لازم به ذکر می باشد دزدگیر اماکن با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، این اجازه را به کاربر می دهد که از راه دور سیستم گرمایشی و سرمایشی، خاموش و روشن کردن لامپ و کنار زدن پرده منزل را با استفاده از رله، تنظیم کند. نکته: برای آشنایی با لوازم جانبی دزدگیر اماکن می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.

  

چگونه از دزدی در فروشگاه جلوگیری کنیم

۶ بازديد
چگونه از دزدی در در فروشگاه جلوگیری کنیم

سرقت از فروشگاه یک اتفاق شایع است و دغدغه بسیار بزرگی برای مدیران بوده. به همین دلیل همواره دنبال بهترین روش جلوگیری سرقت هستند. از سوی دیگر سرقت در فروشگاه بار روانی قابل توجهی بر دوش مدیران و کارکنان وارد می کند همچنین فضای نا امن برای کارکنان و مدیران به ارمغان می آورد.
در این مطلب ما درباره چگونه از دزدی فروشگاه جلوگیری کنیم صحبت می کنیم همچنین مسئله بسیار حائز اهمیت است. پس اگر سرقت از فروشگاه دغدغه شماست می توانید به این نکات توجه فرمایید.

 
روش های موثر جلوگیری از سرقت فروشگاه
برای حفظ امنیت فروشگاه ها و از دست سارقین کوچک بزرگ و کوچک، با توجه کردن به چند روش می توان از سرقت جلوگیری فرمایید. البته لازم به ذکر می باشد با استفاده از این روش ها می توانید آمار سرقت را به حداکثر برسانید. حتما به طراحی داخل فروشگاه توجه فرمایید و بر طبق اصول های درستی انجام دهید.

 
· طراحی و چیدمان حرفه ایی
اولین نکته برای جلوگیری از سرقت فروشگاه بهتر ایرادات را بررسی و رفع کنید. هر قسمت از فضاهای داخلی به آسانی دیده نمی شود را طراحی نمایید و برای نشان دادن آن فکری کنید. بهتر است خود را جای سارق قرار دهید و کالا را در کیف یا لباس پنهان کنید.
به سراغ  درب خروجی و ورودی فروشگاه بروید و تا جای که ممکن است خروج و ورود افراد متفرقه را محدود نمایید. چیدمان فروشگاه را به روشی چیدمان فرمایید تا برای ورود و خروج افراد از صندوق رد بشوند. تا اشتباه به وجود نیاید. بهتر است از آینه های بزرگ نظارتی برای راهروها، گوشه کنار استفاده نمایید تا از پنهان شدن سارق جلوگیری کند.
یک برنامه بسیار درست برنامه ریزی فرمایید تا چیدمان کالا ها به ترتیب چیده بشوند. محصولاتی که سایز بسیار کوچک دارد را بهتر است در نزدیک صندوق چیدمان کرد تا از به سرقتن رفتن آن ها جلوگیری نمایید. همچنین کالاهای بزرگ و ارزشمند را در قفسه هایی که قفل می شود قرار دهید و اجازه دهید کارمندانی که مجاز هستند کلید قفسه را داشته باشند.
 

· نصب دزدگیر اماکن
در قدم بدی بهتر است از دزدگیر اماکن مناسب به خواسته فروشگاه انتخاب و تهیه فرمایید تا به شما در دستگیری دزد کمک کند. دزدگیر فایروال با داشتن انواع تجهیزات به روش های مختلف از ورود سارق جلوگیری می کند و در صورت تشخیص سارق با صاحب فروشگاه یا مغازه از طریق SMS  یا تماس اعلام خطر و هشدار ارسال می کند.

 
· کارکنان و پرسنل آموزش دیده
یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که فروشگاه هایی به صورت دائم از آن ها سرقت می شود، به دلیل داشتن تعداد کم پرسنل می باشد. حتی در زمان هایی که ممکن است یکی از کارکنان مرخصی گرفته باشد یا غیبت کنند، جایگزین داشته باشید.
باید حتما به تعداد کارکنان در فروشگاه بزرگ توجه فرمایید و در صورت نیاز تعدا نیروها را افزایش دهید. زیرا می توانند از سرقت سارقین چند نفره جلوگیری کنند. یا برای استقبال بهتر با مشتری صحبت کنند.
 

قیمت نصب دزدگیر اماکن

۱۲ بازديد

آیا از قیمت نصب دزدگیر اماکن خبر دارید؟ در مطالب گذشته دزدگیر اماکن و خانه را مورد بررسی قرار داده ایم و اطلاعات گسترده و دقیق در مورد ویژگی و مدل لوازم جانبی آن ها اشاره کردیم. از دزدگیر اماکن برای حفاظت از اماکن اداری، صنعتی و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه دارد آمار سرقت را کاهش دهد. همچنین در صورت وقوع این حادثه سرقت به پلیس و مالک دستگاه اطلاع رسانی کند. با توجه به این موضوع نصب سیستم حفاظتی امری ضروری و مهم است. در این مقاله قصد داریم درباره قیمت دزدگیر منزل صحبت کنیم.

قیم نصب دزدگیر اماکن  
 

قیمت نصب دزدگیر بر چه اساسی تایین می شود؟

قیمت نصب دزدگیر منازل بر پارامتر های متفاوت تعیین می شود. امروزه آمار نصب دزدگیر اماکن نسبت به گذشته رواج بیشتری یافته است. همانطور که اشاره کرده ایم دزدگیر اماکن ایرانی نسبت به دزدگیر های دیگر از شرایط های بهتری برخوردار هستند. سیستم های حفاظتی کانادایی و اروپایی بسیار گران هستند که به اصطلاح خریداری آن ها به صرفه نیست. دزدگیر های چینی فاقد خدمات پس از فروش هستند که اکثریت از قیمت بالا و کیفیت پایین تری برخور دار هستند.

علاوه بر کیفیت بسیار بالا برند ایرانی فایروال و خدمات پس از فروش همچنین گارانتی 5 ساله، با خرید دزدگیر ایرانی، کارگران و کارخانه جات حمایت به عمل آورید.

  

اجزاء دزدگیر موجود در بازار

در حال حاظر دزدگیر های در بازار ایران فرخته می شوند که به دو دسته دزدگیر تلفن کننده سیم کارتی و خط شهری تقسیم می شوند. در مورد اجزاء دزدگیر منازل می توان به حالت کلی به بخش چشمی حرکتی  دزدگیر تقسیم شود.

نصب دزدگیر اماکن

انواع سنسورها

این نوع سنسور ها خود دارای انواع مختلفی هستند که می توان به مگنت، سنسور دود، شوک سنسور، رله جهت خاموش و روشن کردن و بلندگوی خارجی و داخلی اشاره کرد.

  

قیمت نصب سیستم حفاظتی

در این بخش می خواهیم درباره قیمت نصب burglar alarm بپردازیم. اولا نمی توان به طور قطعی مبلغ آن ها را تعیین کرد. دوما هزینه های اعلامی در این مقاله بر اساس هزینه اعلامی از سایت آنلاین است.

هزینه نصب دزدگیر منازل برای همه پروژه ها یکسان و به یک صورت نخواهند بود. عامل هایی همچون تجهیزات جانبی، موقعیت جغرافیایی، نوع سیم کشی بستگی دارد. نصب مگنت بی سیم و باسیم، نصب دتکتور بر سیستم اعلام سرقت، سنسور لرزشی و پدال اضطراری از جمله کارهای یک نصاب به حساب می آید.

 

عوامل موثر بر قیمت نصب دزدگیر اماکن

نصب لوازم های جانبی بی سیم در مدت زمان کوتاه تر و آسان انجام می شود،  به دلیل بستر سازی هزینه های مانند کابل کشی، داکت کشی برای تجهیزات باسیم اضافه می گردد ولی در صورت استفاده از سنسورهای بی سیم هزینه های مربوط به بستر سازی حذف می شود. خوشبختانه باید گفت لوازم جانبی های باسیم درحال منسوخ شدن هستند زیرا معیب های بیشتری دارند. از مهم ترین ایراد آن عدم جابجایی است. به این منظور که کابل کشی نمی تواند به راحتی به محل دیگر منتقل شود. چون همه کابل ها باید جدا شوند و در مکان جدید نصب شوند. اما این موضوع برای وسیله های  بی سیم صدق نمی کند. شاید مقداری دزدگیر بی سیم گران تر از سایر مدل های دیگر باشد.

 

مدل دزدگیر

  هر مقدار دزدگیر اماکن  از مدل بالاتر با قابلیت بیشتر نصب سیستم از مهارت بیشتری برخوردار خواهد شد. اولین توصیه ای که در این خصوص داریم، نصب دزدگیر را به شرکت خدمات دهند خود برند دزدگیر اماکن بسپارید و خودتان در این امر دخالتی نداشته باشید. به دلیل اینکه برندهای ایرانی مانند فایروال دارای گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش هستند، زمانی گارانتی فعال می شود که نصاب جعبه محصول رو باز کرده و اقدام به نصب آن کنند. در زمانی که خودتان این کار را انجام داده اید به محصول خود آسیبی وارد شود گارانتی دزدگیر شامل آن نخواهد شد.

 

تجهیزات جانبی دزدگیر

وجود قابلیت و تجهیزات مانند: زون، انواع سنسور و .... نیز بر دستمزد و قیمت دزدگیر منازل دزدگیر موثر است. هرچه دزدگیر از امکانات بیشتری برخوردار باشد ازمبلغ بالاتری برخوردار است.

  

جمع بندی کلی درباره نصب دزدگیر منزل

با نصب دزدگیر اماکن که شما علاوه بر عدم سیم کشی و راه اندازی دزدگیر، می بایست بدانید که هر سنسور را در کدام از قسمت محیط و به چه شکلی نصب کنید. پشنهاد ما این است تا با همکاری و گروه حرفه ای فایروال؛ خاطر خود را موضوع نصب دزدگیر اماکن آسوده کنید.

نحوه خاموش کردن دزدگیر اماکن

۱۰ بازديد

 

بعضی از صاحبان دستگاه مجور نیستند که سیستم دزدگیر منزل را خاموش کنند به دلیل اینکه نه تنها لازم نیست، بلکه باعث خطراتی را به همراه خود دارد. اما بعضی از مواقع شرایطی پیش می آید که کاربر مجبور می شود دزدگیر منزل خود را خاموش کند.

غیر فعال کردن دزدگیر یکسری نکاتی دارد که باید آن ها را رعایت کرد. در این مطل با ما همراه باشید و نحوه خاموش کردن دزدگیر منزل را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

معمولا پیش نمی آید که کسی تصمیم بگیرد دزدگیر منزلش را غیر فعال کند.  دزدگیر اماکن هم روشن بودنش انرژی مصرف نمی کند که برای صرفه جویی، در مصرف انرژی آن را خاموش کرد. اما ممکن است به دللیل نقص فنی سیستم هشدار یا خطای چشمی دزدگیر، بودن هیچ دلیلی شروع به هشدار و بوق زدن کند.

نحوه خاموش کردن دزدگیر اماکن

در این صورت ممکن است اقداماتی مانند خاموش کردن دزدگیر کنیم. قبل از اینکه اقدام به خاموش کردن سیستم حفاظتی کنید، اول اطمینان حاصل کنید که به معنای واقعی، مورد سرقت قرار نگرفته اید و بعد موارد های زیر را انجام دهید.

 در اولین قدم سعی کنید سیستم را با استفاده از کد خاموش کنید. متاسفانه بعضی از مشکلات باعث عدم ارتباط صفحه کلید سیستم یا سیستم مرکزی می شود. صفحه کلید به کدهای قطع و وصل کردن دزدگیر پاسخ ندهد. در این تایم باید موقتا دزدگیر را از کار بندازید تا شاید مشکل دستگاهتان حل شود.

گاهی هم کاربر بخواهد برای انجام کار با صفحه کلید یا سیستم دزدگیر آن را غیر فعال کند. مثلا می خواهد چشمی دزدگیر را اضافه کند برای این کار بهتر است دزدگیر را غیر فعال کرد.

جدا از همه این موضوعات، کاربر باید یک قدم از سارق جلوتر باشد. پس بهتر است بدانید دزدگیر منازل چگونه خاموش می شود  و باید چه اقداماتی برای آن انجام دهد تا بتواند از سرقت رفتن اموال و دستبرد به منازل جلوگیری کند همچنین نکات ایمنی برای آن به طور کامل رعایت کنید.

 

چگونه باید دزدگیر منازل را خاموش کرد؟

قبل از هر اقداماتی باید پنل اصلی دزدگیر را پیدا کنید. حواستان باشد که منظور از پنل اصلی صفحه کنترل یا صحه کلید دزدگیر نیست. معنی پنل اصلی معمولا یک جعبه فلزی است که در جای مخصوص در خانه نصب می شود. این جعبه شامل مدار باتری و کنترل، پشتیبان است و به وسیله سیم به صفحه کلید و سایر دستگاه ها وصل می شود.

بعد از اینکه به پنل اصلی دسترسی پیدا کردید می توانید با قطع برق باتری پشتیبان، جدا کردن ترنسفورماتور دستگاه از پریز برق، دزدگیر ار خاموش کنید. بعد از آن اگر خواستید دزدگیر را روشن کنید، باتری پشتیبان دوباره به برق متصل کند و ترانسفورماتور را دوباره به پریز برق وصل کنید.

  

چگونه می توان دزدگیر را خاموش کرد؟

حالا جدا از این موارد ها شما می توانید با تایید کلمه Shut down سیستم با صفحه کلید، سیستم حفاظتی را خاموش کنید. اما زمانی که موارد بالا رو برای شما عزیزان گفتیم ممکن است صفحه کلید درست عمل نکند و بدانید که سارق به صفحه کلید دسترسی ندارد. چگونه ممکن است با خاموش کردن دزدگیر منزل را انجام دهند. بعد حواستان حتما باشد که سیستم اصلی دزدگیر را در امن ترین جای ممکن قرارد دهید تا سارق به آن دسترسی نداشته باشد.

 

دزد چگونه دزدگیر منزلتان را خاموش می کند؟

همانطور که دزدان به صفحه کلید دزدگیر شما دسترسی ندارد. مسلما هم شما پنل اصلی دزدگیر را در جای از خانه قرار داده اند که سارق وقت این را ندارد که پیدایش کند، اما دزد به همین راحتی تسلیم نمی شود.

 بیشتر بخوانید: آیا دزدگیر های اماکن قابلیت هک شدن را دارند؟

روش های دیگری را بلندند که دزدگیر خانه شما را از کار بیندازند. پس بهتر است شما یک قدم از سارق جلوتر باشید.

البته باید گفت اگر شما دزدگیر با کیفیت انتخاب بکنید و از متخصصان ماهر برای نصب  سیستم حفاظتی بهره بگیرید، تا دستبرد به منزلتان تقریبا غیر ممکن شود. اما کار هیچوقت از محکم کاری عیب نمی کند.

 

قطع برق

 اگر دزدگیر شما به برق هاس شهری متصل باشد و باتری داخلی پشتبانی نداشته باشد، زمان قطع برق ایده آل ترین زمان برای سرقت از خانه شما به شمار می آید. بعد سارقان با قطع برق اقدام به خاموش کردن دزدگیر منزل می کند یا سرقت را زمان قطع برق شهری موکول می کند. برای همین از داشتن باتری پشتیبان لازم و ضروری می باشد.

 
قطع برق


استفاده از کد زنگ هشدار

تعدادی از سارقین هستند که کمی حرفه ای تر عمل می کنند. برای خاموش کردن دزدگیر اماکن، کد زنگ هشدار را پیدا می کنند تا دزدگیر را از کار بی اندازند. اگر کاربر این کد ها را در جایی یادداشت کرده باشد یا در تلفن همراه ذخیره کرده باشد، سارق می توانند با هک کردن گوشی یا پیدا کردن یاداشت اقدام به خاموش کردن دزدگیر کرده باشد، اقدام به خاموش کردن دزدگیر منزل کند.


 قطع سیم ارتباطی

برخی از سارقان اقدام به قطع کردن سیم ارتباطی با خط تلفن می کند تا دزدگیر منزل را خاموش کند. اما اگر سیستم شما به صورت اصولی و عالی نصب شده باشد، به محض قطع سیم، سیستم هشدار فعال شده و شروع به اعلام خطر می کند. برای پیشگیری از این موارد می تواندی از دزدگیر سیم کارتی استفاده نمایید.


از کار انداختن سنسور

اگر سارق چشمی دزدگیر یا پنل مرکزی را دستکاری کنند، ممکن است بتواند دستگاه را خاموش کند. احتمالا با این روش دزد هم احتمالا به بن بست می خوردند به دلیل اینکه دزدگیر با بازو بسته کردن، چشمی تشخیص می دهد. به همین دلیل اگر دستکاری هم بر هرکدام از بخش بدون اجازه شما صورت بگیرد، سیستم هشدار به آژیر کشیدن می کند.

 

هک کردن دزدگیر اماکن

این موضوع کم پیش می آید زیرا سیستم دزدگیر اماکن چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را هک کرد. اما به هر حال سیستم های امنیتی که به وای فای متصل می شوند آسیب پذیر بیشتری در برار هک کردن نشان می دهند. خصوصا اگر که این سیستم ها رمزگذاری نشده باشند و فاقد هرگونه احزار هویت باشند. چاره کار این است که برای جلوگیری از خاموش کردن دزدگیر منزل توسط سارق باید سیستم های پیشرفته با کدهای ترکیبی و کیبورد رمزگشا هوشمند استفاده کنید و امنیت سیستم هشدار در نتیجه منزل شما تامین شود.