قبل از نصب سنسور دود باید چه نکاتی را رعایت کرد

۲ بازديد

قبل از نصب سنسور دود باید چه نکاتی را رعایت کرد

سنسور دود یکی از مهم ترین ابزار در سیستم دزدگیر منزل بوده، که قابلیت نصب بر روی هر اماکنی را دارد. اما باید قبل از نصب سنسور دود، حتما چند نکاتی را رعایت نمایید.

اغلب مردم بارو دارند محل نصب سنسور دود در محیط های تجاری و عمومی با تعداد بسیار بالا بوده، اما این تفکر کاملا غلط بوده زیرا استفاده از دتکتور دود در هر مکانی و حتی یک مکان  بسیار کوچک واجب می باشد. زیرا می تواند به راحتی از تمامی خسارت های احتمالی جهت آتش سوزی جلوگیری می کند.

 

توجه به استاندارد های محل نصب سنسور دود

1. ارتفاع نصب سنسور دود:

حداکثر محدود سطح پوشش متر مربع را در نظر داشته باشید و حتما باید دقت نمایید که فاصله هر نقطه سنسور دود نباید بیش تر از 5 متر باشد.

2. توجه به محل نصب تهویه هوا:

همانطور که می دانید، حرکت هوا باعث رقیق شدن دود به وجود آمدن از طریق آتش سوزی می شود، و این موضوع باعث نرسیدن دود به دتکتور می شود. بهترین کار برای مکان هایی که از تهویه هوا استفاده می شود، از سنسور دود دزدگیر  بیشتر استفاده شود. اما بهتر است از نصب سنسور دود در مقابل دریچه های  هوا و مکان های برگشتی اجتناب نمایید.

3. توجه به موانع:

در زمان نصب سنسور دود بهتر است حواس خود را به موانع ها جمع کنید. منظور از موانع یعنی دیوار یا سایر موارد دیگر که از جریان دود به سمت دتکتور جلوگیری می کند. بنابراین بهتر است سنسور دود دزدگیر را با فاصله مناسب از دیوارها که یک جور مانع رسیدن دود به دتکتور می شود را نصب کنید.

 

مراحل نصب سنسور دود

  1. علامت گذاری برای نصب
  2. در صورت باسیم بدون سنسور دود دزدگیر، سیم کشی کنید.
  3. نصب دستگاه حسگر
  4. تست دتکتور دود

 

قبل از تست سنسور دود باید چه نکاتی را رعایت کرد

  1. بهتر است اعضای خانواده یا همکاران را قبل از تست سنسور دود، آگاه سازید تا جریان باشند و در هنگام تست و به صدا در آمدن آژیر هشدار، کودکان یا افراد سالمند نترسند.
  2. یکی از افراد خانه را دور تر از نقطه هشدار قرار دهید. زیرا شنیدن صدای زنگ هشدار بسیار مهم می باشد تا متوجه شوید آیا سیستم دزدگیر منزل به درستی کار می کند.
  3. بهترین کار برای تست سنسور دود، تهیه یک چک لیست بوده، تا در زمان تست دتکتور، تمامی گزارش و عملکرد آنان را بنویسید. و حتما خراب بودن سنسور دود را جدی بگیرید و بعد از نکته برداری با کارشناسان منجرب مشورت نمایید.

تفاوت خانه هوشمند و معمولی

۵ بازديد

خانه هومند و معمولی


یک خانه هوشمند دارای سیستم های روشنایی هوشمند، گرمایشی و سرمایشی هوشمند و کنترل دیگر وسایل الکترونیکی بوده. در زمان قدیم مفهوم خانه هوشمند فقط در حد یک ایده بوده؛ که برای اولین بار این ایده به ذهن نویسندگان رمان های عملی تخیلی رسید و بعد مهندسین به فکر هوشمند سازی منازل افتادند تا بتواند یک زندگی آرام و بروز را تجربه کند همچنین  زندگی در خانه هوشمند را بچشد.

 

تفاوت خانه هوشمند و معمولی در چیست

1. استفاده از تلوزیون و سیستم نور هوشمند:

تکنولوژی های هوشمند یکی از بخش اصلی زندگی افراد بوده و بر تمامی سیستم های الکترونیکی و الکریکی نفوذ کرده است. برای مثال: با دارا بودن تلوزیون هوشمند می توانید به موسیقی و فیلم های درخواستی از سمت خودتان، دسترسی پیدا کنید.

 

2. بکارگیری لوازم آشپزخانه هوشمند:

قطعا برای افرادی که زمان کمی در طول زندگی دارند؛ قطعا داشتن آشپزخانه هوشمند یک موهبت الهی بوده. فرض کنید بعد از یک روز خسته کننده تصمیم دارید به خانه بازگردید، می توانید با استفاده از آشپزخانه هوشمند قبل از رسیدن به خانه با استفاده از گوشی موبایل قهوه ساز خانه خود را روشن کنید، تا زمان رسیدنتان قهوه شما دم کشیده باشد.

 

3. بهرمند شدن از سیستم امنیتی هوشمند:

از دیگر تفاوت خانه معمولی و هوشمند می توان به مبحث امنیتی اشاره کرد. اگر خانه شما از سیستم هوشمند برخودار نباشد در زمان نبودنتان اختیاری بر سطح امنیت منزل خود ندارید. اما با استفاده از سیستم دزدگیر منزل هوشمند به غیر از افزایش سطح امنیت، می توانید از راه دور محیط زندگی خود را زیر نظر خود در بیاورید.

 

4. استفاده سیستم هوشمند جهت کنترل گرما و سرمایش خانه:

تفاوت خانه هوشمند با معمولی از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد. در خانه معمولی ممکن است در اوج گرما در فصل تابستان، به خانه بازگردید و با روشن کردن کولر منتظر بمانید تا فضای خانه خنک شود. اما با استفاده دزدگیر اماکن می توانید سیستم گرمایشی و سرمایشی را با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه قبل از رسیدن به خانه روشن کنید، تا رسیدن شما به خانه هوای محیط پیرامون متعادل شود.

 

5. و ....

 

با چه روش می توانید خانه معمولی را به خانه هوشمند تبدیل کنید؟

اولین قدم برای هوشمند سازی منزل خود، خریداری یک سیستم امنیتی هوشمند بوده که بتواند بدون استفاده از اینترنت اشیاء تمامی سیستم های امنیتی را با یک دیگر در ارتباط سازد و بودن نیاز به کابل کشی تمام تجهیزات امنیتی را کنترل کنید.

یا با استفاده از اپلیکیشن گوشی موبایل دزدگیر اماکن از راه دور امنیت خانه خود را کنترل کنید و در صورت لزوم برای پرت کردن حواس سارق از نبودنتان سیستم های روشنایی را خاموش یا روشن کنید.

 

سخن آخر:

ما در این مطلب مقداری درباره خانه هوشمند و معمولی پرداختیم تا شما با امکانات خانه هوشمند در مقایسه با خانه معمولی پرداختیم. افرادی که تجربه زندگی در خانه هوشمند دارند، خوب می دانند بیدار شدن سرموقع با لامپ های هوشمند و حاضر بودن قهوه اول صبح و هوای معتدل خانه چه مقدار مطلوب می شود.

کارایی یوپی اس در دزدگیر اماکن

۵ بازديد

یوپی اس دزدگیر

یوپی اس یک نوع دستگاه تامین کننده برق است که در هنگام قطع برق یا نوسانات، باتری دزدگیر اماکن را پشتیبانی می کند. و از سوی دیگر می توان اشاره کرد یوپی اس یک نوع پشتیان بسیار قوی برای باتری سیستم حفاظتی بوده.

 

آیا استفاده از یوپی اس برای دزدگیر ضروری بوده.

بله استفاده یوپی اس برای سیستم حفاظتی ضروری بوده، به دلیل اینکه از دزدگیر برای تامین امنیت در محیط پیرامون استفاده می شود. و اگر برق شهر قطع شود ولتاژ کاهش میابد، و در عملکرد دزدگیر اختلال به وجود می آید؛ اما با وجود یوپی اس اختلال در عملمرد دزدگیر به وجو نمی آید. اگر دستگاه دزدگیر از یوپی اس برخودار نباشد، سارق می تواند با قطع برق، دزدگیر را از کار بیاندازد و به آسانی وارد محیط پیرامون شود.

 

طراحی یوپی اس دزدگیر اماکن به چه گونه ای بوده

یوپی اس دزدگیر، به شکل یک باتری دوازه ولتی اسیدی بوده که در جعبه سیستم حفاظتی قرار می گیرد و در صورت قطع برق شهری سیستم آن را تغذیه می کند. جنس بدنه و نوع باتری در شکل های مختلف طراحی شده اند. که برای خرید یوپی اس می توانید از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

آیا یوپی اس دزدگیر منزل نیاز به بررسی و تعویض دارد

یوپی اس دزدگیر منزل دارای سیستم های هشدار دهنده مشابه هستند که به رنگ های سبز، قرمز و زرد در مواقع خاص روشن یا خاموش می شوند که هر کدام از آنان دارای معنای متفاوتی می باشند.

1. روشن شدن چراغ به رنگ قرمز:

  • دمای داخلی یوپی اس دزدگیر بسیار زیاد بوده
  • ممکن است یوپی اس خراب شده باشد
  • همچنان برق وارد upc می شود اما انرژی ندارد و نمی تواند دستگاه را پشتیبانی کند.

 

2. روشن شدن چراغ به رنگ زرد:

  • بیش از اندازه بار روی یوپی اس است.
  • در یوپی اس ممکن است خرابی به وجود آمده باشد.
  • یا باتری از کار افتاده است.

3. رنگ سبز یوپی اس دزدگیر:

رنگ سبز نشانه این است که در سیستم برق هیچ مشکلی نیست و همه چیز دارای حالت نرمال می باشد.

 

پوی اس باید از چه استاندارد هایی برخودار باشد

  1. محافظ بودن در برابر دو فاز شدن برق های ورودی.
  2. محافظ بودن در برابر کاهش ولتاژ ها.
  3. محافظ بودن در برابر افزایش دمای داخلی دستگاه.
  4. و ...

 

محل نصب یوپی اس باید از چه ویژگی برخودار باشد

  1. سطحی که یوپی اس در آن قرار می گیرد باید بتواند تحمل وزن دستگاه رو داشته باشد.
  2. درجه رطوبت و حرارت محیط اطراف یوپی اس باید مناسب باشد.
  3. یوپی اس باید در نقاط و سطح هایی نصب شود که در دسترس دیگران افراد دیگر نباشد.

 

سخن آخر:

امروزه خانه های بسیاری با استفاده از دزدگیر مجهز به سیستم هوشمند شده اند و امواب خود را در برابر سارقین بسیار محفوظ کرده اند. اما برخی از مواقع نوسانات برق یا وجود اختلال در جریان برق این امکان را به وجود می آورد تا سیستم حفاظتی از کار بی افتد. اما با استفاده یوپی اس در دزدگیر منزل از نوسانات جلوگیری کنید.

 

آیا می توان دوربین مداربسته را به دزدگیر متصل کرد؟

۴ بازديد



بلهه! امکان اتصال دوربین مداربسته با دزدگیر وجود دارد، و فقط لازم بوده نوع مدل دوربین مداربسته خود را مشخص کنید، به دلیل اینکه دوربین ها همانند دزدگیر اماکن دارای مدل بی سیم و باسیم می باشند به همین خاطر باید مدل سیستم نظارتی خود توجه کنید.

 

مراحل اتصال دوربین مداربسته به دزدگیر اماکن

با اتصال دزدگیر به دوربین مداربسته می توانید میزان امنیت محیط پیرامون را افزایش دهید و دیگر نگرانی بابت اموالتان ندارید. همانطور که در پاراگراف بالا توضیح دادیم دوربین همانند دزدگیر دارای انواع متفاوتی است و به خاطر همین موضوع و یکسری محدودیت ها دوربین مداربسته را نزدیک به برند دزدگیر انتخاب کنید تا به آسانی با یک دیگر تنظیم و هماهنگ شوند.

 

1. دوربین مداربسته باسیم و بی سیم:

مدل دوربین مداربسته در تامین امنیت در کنار دزدگیر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و نقش به سزایی را یفا می کند. اگر دزدگیر شما دارای قابلیت بی سیم می باشد بهتر است دوربینی را انتخاب کنید که دارای قابلیت بی سیم است و با استفاده از فرکانس به دزدگیر متصل می شود. و برعکس اگر سیستم حفاظتی دارای قابلیت باسیم باشد بهتر از دوربین باسیم استفاده نمایید.

 

2. مشخص سازی مکان نصب:

مشخص کردن محل نصب دوربین در کنار دزدگیر منزل بسیار اهمیت دارد. بهتر است دوربین و زون های دزدگیر را در مکان هایی نصب کنید که به بتوانند به راحتی تمام نقاط خانه را زیر پوشش خود قرار دهند تا از هر منطقه ای که ممکن است سارق از آن وارد شود محافظت کنند. حالا اگر سیستم امنیتی و نظارتی شما از قابلیت بی سیم برخودار اند می توانید در هر نقطه ای سیستم های امنیتی را نصب کنید و از اموال خود محافظت کنید.

 

3. آماده سازی تجهیزات لازم:

یعنی بهتر است برای نصب دوربین در کنار دزدگیر منزل تمام تجهیزات مانند سنسورها، آچارها، پیچ گوشتی، آداپتور برق و .... را آماده کنید تا در زمان نصب سیستم های امنیتی به مشکل برنخورید.

 

نکات مهم درباره نصب دوربین در کنار دزدگیر

  1. حتما نقاط نصب حسگر ها را در نظر بگیرید تا دوربین بتواند در کنار سنسورها دزدگیر اماکن تمامی نقاط خانه را تحت پوشش خود قرار بدهند.
  2. قبالیت دید در شب دوربین مداربسته را فعال نمایید.
  3. قابلیت پلاک خوانی را بر روی دوربین مداربسته که در فضای نصب می شود را اضافه نمایید.
  4. و ....

 

دوربین مداربسته بهتر است با دزدگیر اماکن

نکته قابل توجه در این مطلب این بوده که دوربین مدار بسته به تنهایی قادر جلوگیری از سرقت سارقین نیست. زیرا سارق در هنگام سرقت می تواند با پوشاندن صورت به راحتی به سرقت خود ادامه دهد و گاهی اوقات سارقین برای حذف مدرک جرم دوربین را با خود به سرقت می برند.

اما دزدگیر منزل با استفاده از انواع سنسورها قبل از ورود سارق به خانه با ارسال پیامک و تماس صاحب دستگاه را از خطر به وجود آمده آگاه می سازد و از ورود سارق جلوگیری می کند.