تغییر دادن تنظیمات دزدگیر منزل

۶ بازديد

تغییر دادن تنظیمات دزدگیر منزل

1. تغییر خروجی صدای تحریک:

در زمان تحریک هر یک از قسمت های فعال شده خروجی بلندگو و آژیر دستگاه فعال می شود که برای تغییر خروجی صدای تحریک باید طبق دستور زیر عمل کرد.

  1. ورود به منوی تنظیمات دزدگیر منزل
  2. انتخاب منوی صدای تحریک
  3. انتخاب حالت مورد نظر توسط کلید های dn-up و فشردن ent

خروجی صدای تحریک قابل برنامه ریزی به آزیر، اسپیکر خارجی یا هر دو می باشد

 

2. تغییر زمان صدای تحریک:

  1. ورود به منوی تنظیمات دزدگیر اماکن
  2. انتخاب منوی صدای تحریک
  3. انتخاب زمان مورد نظر توسط کلید های dn-up و فشردن ent

توجه شود که این زمان، برای آژیر و اسپیکر خارجی یا هر دو اعمال خواهد شد. در زمان صدای تحریم از 2 تا 7 دقیقه قابل برنامه ریزی می باشد.

 

3. تغییر خروجی صدای قفل و باز:

در زمان فعال یا غیر فعال کردن disarm/arm دستگاه صدایی شنیده می شود که برای تغییر آن ها باید طبق مراحل های زیر عمل کرد.

  1. وردو به منوی تنظیمات دزدگیر منزل
  2. انتخاب صدای باز و قفل
  3. انتخاب حالت مورد نظر توسط کلید های dn-up و فشردن ent

خروجی صدای باز و قفل قابل برنامه ریزی به آژیر، اسپیکر خارجی، اسپیکر داخلی یا ترکیب خاصی از آن ها می باشد.

 

4. تغییر مدل زون ها:

  1. ورود به منوی تنظیمات دز دزدگیر اماکن
  2. انتخاب منوی تغییر مدل زون ها
  3. انتخاب زون مورد نظر توسط کلید های dn-up و فشردن ent
  4. انتخاب حالت مورد نظر توسط کلید های dn-up و فشردن ent

حتما توجه داشته باشید که تغییرات در نوع زون، همزمان شامل زون بی سیم و باسیم می باشند که جهت اطلاع از حالت های متفاوتع زون ها به بخش امکانات دستگاه مراجعه فرمایید.

 

5. تغییر زمان تاخیر صفحه کلید:

  1. ورود به منوی تنظیمات دزدگیر اماکن
  2. انتخاب منوی زمان تاخیر صفحه کلید
  3. انتخاب زمان مورد نظر توسط کلید های dn-up و فشردن ent

جهت اطلاع از کاربرد زمان تاخیر صفحه کلید به بخش اکانات دستگاه مراجعه فرمایید

 

6. تغییر زمان زون های تاخیری:

  1. ورود به منوی تنظیمات دزدگیر منزل
  2. انتخاب منوی تاخیر صفحه کلید
  3. انتخاب زمان مورد نظر توسط کلید های dn-up و فشردن ent

جهت اطلاع  بیشتز  از کاربرد سیستم حفاظتی زمان زون تاخیری به بخش امکانات دستگاه مراجعه فرمایید.

 

7. تست زون ها

  1. ورودی به منوی تنظیمات دزدگیر
  2. انتخای منوی تست زون ها
  3. تحریک سنسور دز رون مورد نظر

این گزیته جهت تست سنسور های باسیم و بی سیم بوده و بعد از تحریک شماره ی زون مورد نظر و شماره ی سنسور روی lcd نمایش داده می شود.

آشنایی با زون های دزدگیر F6  و F7

۵ بازديد

زون های دزدگیر F6  و F7

همانطور که می دانید سیستم دزدگیر به تنهایی نمی تواند به میزان زیادی از محیط پیرامون شما عزیزان محافظت یا مراقبت کند، بلکه با استفاده از سنسورهای متفاوت می تواند سطح امنیت را بالا ببرد. در حسگر ها و پنل مرکزی، قطعه ای به نام زون قرار گرفته است که به راحتی سطح امنیت را بالا می برند.

در کل می توان اشاره کرد اماکن هایی که دارای سیستم حفاظتی نمی باشند گزینه ای بسیار مناسب برای سارقین محسوب می شوند؛ به دلیل اینکه آنان می توانند بدون هیچ مزاحمت به سرقت خود بپردازند. اما افراد از در خانه خود از سیستم دزدگیر خریداری کنند، قطعا سیستم حفاظتی با ارسال زنگ هشدار، سارقین را از محل مورد نظر فراری دهد.

 

نوع عملکرد زون دز دزدگیر به چه صورت بوده

زون قطعه ای است که در پنل مرکزی سیستم حفاظتی قرار می گیرد که می تواند سنسورهای متفاوتی را با سیستم مرکزی دزدگیر در ارتباط کند. زون دزدگپیر قابلیت محافظت همچنین مدیریت کردن حسگر ها را بر عهده دارد. یعنی کاربر می تواند به راحتی از محوطه شخصی خود محافظت کند و از هر گونه اتفاقات غیر منتظره جلوگیری می کند و هر چه سریع تر وارد عمل می شود. در کل می تواند اشاره کرد زمانی که هر سنسوری از قطعه ای به نام زون برخودار باشد، می تواند آنان را به هر صورتی برنامه ریزی کرد تا امنیت مکان مورد نظر را به میزان قابل توجهی بسیار افزایش دهد و افراد را در هر شرایط از ورود سارق به خانه یا محل کار آگاه می سازد.

 

آشنایی با زون F7 و F6 دزدگیر فایروال

1.      زون 24 ساعته:

زون 24 ساعته دستگاه دزدگیر F7  و F6  به صورت 24 ساعته و بدون داشتن توجه به وضعیت دزدگیر یعنی فعال و غیر فعال بودن، به کار خود ادامه می دهد. حتما حتما توجه داشته باشید که این ویژگی در حالت عادی غیر فعال می باشد و از این زون می توان بر اتصال پدال اعلام سرقت یا سنسور دود باسیم و بی سیم اشاره کرد.

 

2.      حالت دینگ دانگ:

این مدل زون دستگاه می تواند در زمانی که غیر فعال می باشد یا تحریک هر یک زون، جهت ورود غیر مجاز افراد به نقاط تحت نظر، یک صدا مانند دینگ دانگ پخش می کند.

 

3.      حالت نیمه فعال:

در حالت نمیه فعال، بعضی از زون های دزدگیر منزل فعال می باشند که در صورت نیاز، کاربر قاد خواهد بود. وقتی که در قسمتی از مجموعه یک زون خاص حضور دارد، امنیت قسمت های دیگر را تامین کند. برای استفاده از حالت نیمه فعال به قسمت راهنمای عملکرد کلید های ریموت دزدگیر مراجعه فرمایید.

 

سخن آخر:

تمامی سیستم های نظارتی و حفاظتی، قابلیت زون بندی دارند  که هر کدام از آنان به صورت جداگانه دارای ویژگی خاص و پاتریشن بندی هستند که می توان این قابلیت را به دستگاه های سیستم حفاظتی بدهند تا از ورود سارق به منازل و محل  کار جلوگیری کنند.

آشنایی با سنسور دود دزدگیر اماکن

۵ بازديد

سنسور دود دزدگیر

یکی دیگر از تجهیزات دزدگیر اماکن، که می توان به آن اشاره مستقیم سنسور دود بوده است. دتکتور دود وظیفه بر قراری امنیت و جلوگیری از آتش سوزی در منازل، ادارجات، مدرسه و ... را بر عهده دارد. امروزه آمار آتش سوزی در اماکن های متفاوت بسیار افزایش پیدا کرده است که با وجود سنسور دود می توان از وقوع آتش سوزی جلوگیری فرمایید و امنیت همچنین آرامش را به محیط زندگی خودتان باز گردانید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مزایای سنسور دود آشنا شوید.

 

سنسور دود چیست

سنسور دود از مهم ترین وسایل امنیتی محسوب شده است و شما می توانید با استفاده از رله های دزدگیر اماکن آن را از راه دور کنترل فرمایید و یک قدم بسیار بزرگ برای بالا بردن امنیت زندگیتان بردارید. در کل می توان اشاره کرد سنسورها دارای دو مدل باسیم و بی سیم بوده است که در سایت های معتبر به فروش می رسند.

 

فرق سنسور دود باسیم و بی سیم در چیست

در کل می توان اشاره کرد که سنسور دود بی سیم و باسیم دارای کارکرد یکسانی بوده اند و از یک هدف مشخصی برخودار می باشند همچنی محافظت از اموال باارزش را بر عهده دارند. فقط تنها فرق آنان با یک دیگر، این بوده که سنسور بی سیم با استفاده از فرکانس هشدار خطر برای پنل مرکزی دزدگیر ارسال می کند. اما سنسور باسیم با استفاده از کابل و سیم کشی هشدار خطر ارسال می کند و صاحب دستگاه را از خطر آگاه می سازد.

 

 

کارایی سنسور دود به چه صورت بوده

همانطور که می دانید دزدگیر فایروال دارای انواع سنسورهای محافظتی بوده که هر کدام از آنان به صورت جداگانه دارای کارایی بسیار خاصی بوده اند که می توانند امنیت را به محیط پیرامونتان شما بازگردانند.

از دیگر سنسورهای مهم که وجود آن، در هر مکانی بسیار واجب بوده سنسور دود یا دتکتور دود بوده است. کارایی این مدل حسگر به این صورت بوده که با تجمع دود، اعم از آتش سوزی دتکتور فرکانس خطر برای پنل مرکزی ارسال می کند و باعق به صدا در آمدن آژیر دزدگیر می شوند که با ارسال پیامک به کاربر اعلام می کند که کدام یک از زون ها در مناطق مختلف تحریک شده است.

 

نصب سنسور دود بر عهده جه کسی بوده

ابتدا باید اشاره کرد محل نصب و قرار گیری سنسور دود بسیار مهم بوده و اگر در محل نامناسب نصب شود ممکن است اتفاقات ناگوار مانند آتش سوزی به اموال شما خسارت های جبران ناپذیر وارد کند. برای نصب سنسور دود باید حتما این موضوع را به دست نصاب بسپارید به دلیل آنان با تجربه کاری مشخصی که دارند به آسانی می توانند تشخیص دهند که بهترین محل نصب سنسور دود دزدگیر منزل در کدام نقطه بوده.

باید اشاره کرد که نصب دتکتور دود به هیچ وجه آسان نبوده، بنابراین اگر قصد خرید سیستم حفاظتی می توانید سنسور دود را هم به لیست خرید خود اضافه نمایید و به راحتی نصب سیستم حفاظتی خود را به نصابان حرفه ای بسپارید.

 

سخن آخر:

در این مقاله به این نتیجه رسیده ایم که وجود امنیت، در زندگی روزمره ما بسیار اساسی و حیاتی بوده که ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای کامل کردن سیستم دزدگیر اماکن خود می توانید از سنسو دود استفاده نمایید. تا بتوانید به راحتی امنیت محیط منزل خود بالا ببرید و آرامش را به زندگی خود باز گردانید.