تفاوت بین دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته

۶ بازديد

تفاوت بین دزدگیر و دوربین مداربسته


سوال اکثریت افراد این بوده کدام یک از سیستم ها برای جلوگیری از سرقت سارق بسیار موثر می باشند. این سوالی بوده؟ که ذهن بیشترین افراد را در هنگام انتخاب و خرید سیستم های امنیتی و نظارتی دو دل کرده است.

سوال اکثریت شما عزیزان این بوده، که چگونه از امنیت محل زندگی و کار را بالا ببریم؟ بهتر است شما عزیزان برای محافظت از دارایی و اموالتان با انجام دادن اقداماتی مانند خریداری سیستم های امنیتی، میزان سطح امنیت را در هنگام تعطیلات، استراحت و تفریح های خارج از کشور رو ب راحتی رسیدگی کنید. همچنین اوقات خوش و با خیال راحت در کنار خانواده بگذرانید.

ادامه مقاله دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته با ما همراه باشید تا شما را به صورت مختصر با این دو سیستم آشنا کنیم.

 

فرق بین دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته

1. سیستم دزدگیر اماکن:

دزدگیر اماکن یک سیستم الکترونیکی بوده که جهت تامین امنیت خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد و از تعدادی سنسور تشکیل شده، که با قیمت های مقرون به صرفه توسط شرکت های داخلی در بازار عرضه شده اند. و برای تمامی اماکن اعم از: اداره جات، بانک ها، منازل، شرکت ها، مغازه ها، سوله های بزرگ یا انبارها و ... مناسب می باشند.

  • دزدگیر اماکن دارای لوازم جانبی های متفاوت و کار آمدی اند. که از مهم ترین آنان می توان به سیستم تلفن کننده دزدگیر اشاره کرد. هدف اصلی طراحی سیستم تلفن کننده، این بوده که در سریع ترین حالت، صاحب دستگاه را از خطر به وجود آمده آگاه می سازد.
  • علاوه بر آن سیستم تلفن کننده دزدگیر علاوه بر تماس از طرف سیم کارت، قابلیت های دیگر مانند ارسال پیامک با متن قطع برق شهری، فعال شدن دزدگیر از طرف زون فعال، تموم شدن باتری شارژ باتری، کم شدن اعتبار سیم کارت و ... کارایی دارد.
  • صدای بلندگوی دزدگیر منزل بسیار رسا و بلند می باشد. و با تحریک هر یک زون ها به راحتی به صدا در میاید و باعث ترسیدن سارق می شود.
  • همانطور که در پاراگراف بالاتر توضیح دادیم دزدگیر اماکن دارای انواع تجهیزات بسیار کاربردی و متفاوت بوده. و هر کدام از آنان دارای ویژگی های خاصی هستند. برای مثال: سنسور حرکتی با تشخیص حرکت غیر مجاز در نقاط تحت پوشش، با ارسال فرکانس خطر به پنل مرکزی صاحب دستگاه را از خطر پیش آمده آگاه می سازد. در کل می توان اشاره کرده دزدگیر اماکن دارای انواع حسگر حرکتی، سنسور مگنت، شوک سنسور و مگنت می باشد.

 

2. آشنایی با سیستم های دوربین مدار بسته:

از دیگر سیستم های امنیتی می توان به سیستم نظارتی یا همان دوربین مداربسته اشاره کرد. عملکرد این سیستم نظارتی به این صورت بوده با ضبط تصاویر و ذخیره بر روی هارد، در صورت نیاز ویدیو ضبط شده را در اختیار کاربر می گذارد. علاوه بر آن دوربین مدار بسته علاوه بر ضبط تصویر و بخش مجدد تصاویر را به صورت آنلاین از طریق نرم افزار در اختیار صاحب دستگاه می گذارد.

 

سخن آخر:

با توجه به توضیحات مختصر در این مطلب، می توان اشاره کرد دوربین مداربسته به تنهایی قادر به جلوگیری از سرقت سارقین نبوده، به دلیل اینکه سارق تا زمانی که متوجه شود در مکان مورد نظر وجود یک سیستم نظارتی است با پوشاندن صورت خود، به راحتی می تواند به سرقت خود ادامه دهد.

اما این موضوع برای دزدگیر صدق نمی کند؛ به دلیل اینکه سارق متوجه حضور دزدگیر منزل در مکان مورد نظر نمی شود و دزدگیر قبل از ورود سارق به مکان مورد نظر برای سرقت، شروه به آژیر هشدار و ارسال پیامک و تماس به شماره های ذخیر شده بوده و به راحتی می تواند سارق را قبل از سرقت فراری دهد.

 

آشنایی با امکانات ویژه دزدگیر منزل

۵ بازديد

آشنایی با امکانات ویژه دزدگیر منزل

در این مطلب ما قصد داریم شما را با امکانات ویژه دزدگیر اماکن آشنا کنیم پس با ما تا آخر این مقاله همراهی نمایید. در کل می توان اشاره کرده دزدگیر دارای امکانات اصلی و پایه ای هستند؛ اما در برخی از سیستم ها به دلیل پیشرفت تکنولوژی دارای مزایای بیشتری هستند تا محیط امن تر را برای افراد بسازند.

 

آشنایی با انواع امکانات ویژه سیستم حفاظتی

امکانات ویژه دزدگیر اماکن شامل، زون های 24 ساعته، شاسی LRN، هشدار در صورت قطعی برق، دینگ دانگ، قابلیت شنیدن صدای محیط از راه دور و کنترل از راه دور بوده که شما عزیزان با قابلیت کنترل از راه دور دزدگیر آشنا هستید.

 

1. زون های 24 ساعته:

وجود سنسورهای متفاوت در سیستمات حفاظتی باعث بالا رفتن امنیت محیط پیرامون افراد شده. اما برخی از حسگر ها مانند دتکتور دود جزء سنسورهایی اند که باید به صورت دائم فعال باشند، تا از مواردی مانند آتش سوزی و خسارت های جبران ناپذیر از نظر مالی و جانی جلوگیری کنند.

حالا وجود زون 24 ساعته باعث می شود که دتکتور دود به صورت دائم فعال باشد و حتی اگر دزدگیر غیر فعال شود، حسگر دود غیر فعال نمی شود و در صورت بروز حادثه هشدار لازم را اسال می کند.

 

2. شاسی LRN:

دزدگیر فایروال مدل F6 و F7 دارای مدل دارای شاسی LRN هستند، که فقط برای کد کردن این مدل سیستم ها دارای کارایی می باشند.

 

3. اعلام هشدار در صورت قطعی برق:

از دیگر ترفند هایی که بیشتر سارقین انجام می دهند قطع برق در بدو ورود خود به محیط شخصی افراد است. که با قطع کابل برق توسط ابزار های متفاوت، تمامی تجهیزات الکتریکی را از کار می اندازند و خیال خود را از بابت آژیر بلندگو دزدگیر راحت می کنند. از دیگر امکانات ویژه سیستم حفاظتی می توان به ارسال سریع پیامک و زنگ هشدار خبر داد. لازم به ذکر بوده این ویژگی جزء پایه و اصلی ترین ویژگی دزدگیر منزل فایروال بوده.

 

4. حالت دینگ دانگ:

از ویژگی های بسیار مناسب دزدگیر منزل می توان به حالت دینگ دانگ آن اشاره کرد. این حالت به این معنی بوده که می توانید از ورود اشخاص در مکان هایی مانند: فروشگاه ها، بانک ها و ... به راحتی مطلع شوید.

 

5. شنیدن صدای محیط از راه دور:

سیستم پیشرفته دزدگیر فایروال دارای یک بلندگو بسیار کوچک است که بعد از فعال شدن هشدار و در هنگام تماس با شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه دستگاه، کاربر می تواند صدای محیط را بشنود. البته در صورت در خواست این قابلیت می توانید به صورت جداگانه میکروفون را خریداری نمایید.

 

6. کنترل از راه دور:

همانطور که در پاراگراف بالاتر و مطالب قبلی توضیح دادیم سیستم دزدگیر منزل امروزه با پیشرفت تکنولوژی دارای قابلیت منحصربه فردی هستند؛که یکی از آن قابلیت ها می توان به سیستم کنترل از راه دور اشاره کرد، که دارای کارایی بسیار عالی می باشند.

جالب است بدانید که برخی از افراد به دلیل فراموش کاری، قبل از اینکه سیستم حفاظتی را فعال کنند محل مورد نظر را ترک می کنند؛ اما دیگر نیازی نیست بعد از یاد آوری به محل مورد نظر مجدد باز گردند؛ بلکه می تواند با استفاده از گوشی موبایل سیستم حفاظتی را در صورت حالت غیر فعال، فعال نمایند.


7. حالت نیمه فعال:

برخی از مواقع پیش میاید که افراد در خانه خود حضور دارند. اما در هنگام شب، موقع خواب احساس ترس از ورود سارق را دارند. با این قابلیت سیستم دزدگیر می توانید به تنهایی قسمتی از خانه را با استفاده از سنسورها فعال فرمایند و بقیه حسگر های غیر ضروری را غیر فعال کنند. این موضوع باعث شده به تنهایی و با خیال آسوده در هنگام شب خواب آرامی به همراه خود داشته باشند.

 

سخن پایانی:

لازم به ذکر بوده یک دزدگیر خوب دارای قابلیت های بسیار ویژه است که شما عزیزان می توانید با برخی از امکانات آنان در وب سایت فایروال آشنا شوید، حتی می توانید قبل از خرید سیستم اعلام سرقت با کارایی ویژه آشنا شوید همچنین خریداری فرمایید.

اما در کل می توان اشاره کرد، با افزایش آمار سرقت به صورت حرفه ای و گرانی بسیاری از کالا ها، خسارت های قابل توجه ای بر اثر یک سرقت به شما خواهد رسید. پس بهتر است برای جلوگیری از این موضوع سیستم حفاظتی خریداری نمایید تا از خسارت های جران ناپذیر جلوگیری نمایید.

آشنایی با تنظیمات سیستم تلفن کنند دزدگیر فایروال

۴ بازديد

تنظیمات سیستم تلفن کننده

1. مشاهده، پاک و ذخیره شماره تلفن همراه:

  • ورود به منوی تنظیمات تلفن کننده
  • انتخاب دفترچه تلفن
  • انتخاب شماره حافظه مورد نظر
  • فشردن کلید ent

تنظیمات مورد نظر را انجام دهید. حتما توجه داشته باشید از حافظه 1 تا 10 فقط دزدگیر فایروال پیامک ارسال می کند. از شماره 11 تا 20 حافظه دزدگیر فقط تماس می گیرد. برای اینکه بعد از تحریک دستگاه به فرد مورد نظر پیامک ارسال و با شماره های مشخص تماس می گیرد. باید شما عزیزان شماره مورد نظر خود را در هر دو جا ذخیر نمایید.

تمامی عملیات را می توانید از طرف ارسال پیامک یا نرم افزار نیز انجام دهید. لازم به ذکر بوده تمامی شماره را با صفر وارد نمایید و شماره تلفن ثابت را بدون کد وارد فرمایید.

 

2. تغییر کدهای شماره خط ثابت:

  • ورود به منوی تنظیمات تلفن کننده دزدگیر
  • انتخاب منوی کدهای شهری
  • وارد کردن کد شهر محل

اگر دستگاه دزدگیر در محل خارج از تهران شده این حتما قبل از تایید شماره ها کد های شهر را تغییر دهید. کد های شهر را به صورت پیش فرض پس از هر بار ریست کلی 021 بوده. حتماحتما باید کد شهر ها با صفر وارد شوند.

 

3. تغییر کد های کشوری:

  • ورود به منوی تنظیمات تلفن کننده
  • انتخاب منوی کد کشوری
  • وارد کردن کد کشور محل نصب دستگاه و فشردن کلمه ent

اگر دستگاه در مکانی خارج از ایران نصب شده باشد، حتما ادامه به تغییر کد کشور نمایید. و کد کشور را به صورت پیش فرض بعد از هر بار ریست تغییر دهید. بهتر است کد کشور را به صورت پیش فرض و بعد از هر بار ریست کلی 098 می باشد. حتما باید کد کشور را با صفر وارد نمایید.

 

4. تغییر دادن زنگ پاسخ تلفن کننده خط ثابت:

  • ورود به منوی تنظیمات تلفن کننده
  • انتخاب منوی تعداد پاسخ
  • انتخاب تعداد زنگ مورد نظر

تعداد زنگ های تغییر یافته، برای تلفن کننده خط ثابت می باشد و تعداد زنگ های تلن کننده سیم کارتی به صورت پیش فرض دو می باشد که نمی توانید آن را تغییر دهید.

 

5. تست پیامک و تماس:

  • ورود به منوی تنظیمات سیستم تلفن کننده
  • انتخاب منوی تست تماس و پیامک
  • انتخاب شماره حافظه مورد نظر و توسط کلید های مربوطه

با انتخاب شماره 1 تا 10 به شماره های مورد نظر پیامک ارسال می شود. و با انتخاب 11 تا 22 به شماره های مورد نظر تماس گرفته می شود. در زمان می توانید انتخاب فرمایید. و بعد از تست از طریق سیم کارت دستگاه و خط ثابت متصل به دستگاه انتخاب می شود.

تنظیمات سیستم تلفن کننده 

6. تغییر الگوی چک کردن شارژ سیم کارت:

جهت اطلاع از میزان شارژ سیم کارت های اعتباری باید الگوی ( کد دستور العمل ) مورد نظر اپراتور را در دستگاه ذخیره کرده تا در صورت نیاز اطلاع از میزان شارژ، از طریق این الگو، شارژ سیم کارت به اطلاع کاربر برشد.

 

7. چک کردن شارژ سیم کارت:

  • ورود به منوی تنظیمات تلفن کننده دزدگیر منزل
  • انتخاب منوی مقدار شارژ
  • میزان شارژ روی نمایشگر داده خواهد شد.

عملیات فوق را می توان از طریق ارسال پیمک یا نرم افزار نیز انجام دهید.

 

8. تغییر مدل تحریک ها:

  • ورود به منوی تنظیمات سیستم تلفن کننده
  • انتخاب منوی مدل تحریک
  • انتخاب مدل تحریک مورد نظر توسط کلید های مشخص شده و فشردن ENT

در صورت غیر فعال کردن تلفن کننده سیم کارتی، دستگاه قابلیت ارسال و دریافت هیچ دریافت پیامک و تماسی از طریق سیم کارت را ندارد.

 

و ....