چندین گام برای بالا بردن امنیت خانه

۴ بازديد

چندین گام برای بالا بردن امنیت خانه

از مهم ترین مسائلی که باید در سطح جامعه به آن توجه بسیار ویژه ای داشت، امنیت محیط پیرامون بوده، که از دو جنبه 1. امنیت مالی و جانی 2. امنیت روانی، بسیار حائز اهمیت بوده. تامین امنیت مالی باید عمدتا از سوی ارگان های دولتی صورت بگیرد، اما این مسئله به این معنا نیست که خودمان تلاشی برای امنیت محیط پیرامونمان نکنیم.

بالابردن امنیت خانگی یکی از مهم ترین مسائلی بوده، که می توان گفت بیشتر از هر کس دیگر به صاحبین خانه مربوط می باشد، و با انجام اقداماتی مانند: خریداری سیستمات امنیتی، تعویض قفل ها، استفاده از درب های ضد سرقت و ... می توانند از هرگونه تجاوز به حریم خصوصی خود جلوگیری کنند.

 

 بالا بردن امنیت خانه با روش های مختلف

1. بالابردن امنیت خانه با دزدگیر اماکن:

یکی از رایج ترین و مفید ترین گام برای بالا بردن سطح امنیت محیط شخصی افراد، خریداری دزدگیر های امنیتی بوده. زیرا سیستم های امنیتی در هنگام تحریک شدن از سوی سارق با به صدا درآوردن آژیر هشدار، ارسال پیغام و تماس با شماره های ذخیره شده، صاحبین خانه را از هر گونه خطر به وجود آمدن آگاه می سازد و قبل از ورود سارق به محیط شخصی با ارسال آژیر هشدار دزد را فراری می دهند.

البته لازم به ذکر بوده سیستمات دزدگیر اماکن، از سنسورها، اپلیکیشن تلفن همراه، 7 رله، آژیر و بلندگو و ... تشکیل شده اند، که به غیر از فراری دادن سارق، یک مکانیزم کاملا هوشمند برای دارندگان دزدگیر بوده،که این قابلیت را در اختیار صاحبین دستگاه می گذارد تا با کنترل از راه دور وسایل برقی خانه را فعال و غیر فعال کنند. و از سوی دیگر سارقین معمولا ریسک برای ورود به خانه هایی که دارای این چنین سیستم هایی هستند نمی کنند.

 

2. در معرض دید قرار ندادن وسایل خانه:

از دیگر اقداماتی که بهتر است برای بالا بردن امنیت خانه انجام داد، تا از سرقت سارقین پیشگیری کنید، این بوده، پرده های خانه خود را تا حد امکان بکشید تا خانه را کمتر در معرض دید افراد بیرون قرار بگیرند، زیرا سارقین با دیدن وسایل قیمتی وسوسه می شوند.

 

3. سارق را با صحنه سازی به اشتباه بی اندازید:

یعنی در زمان بیرون رفتن از خانه، با صحنه سازی وانمود کنید که دیگر اعضا در منزل حضور دارند.

شما عزیزان با خریداری دزدگیر اماکن به غیر از افزایش امنیت می توانید از راه دور در هر مکانی که قرار دارید با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، لامپ های خانه را در تایم های مشخص خاموش یا روشن کنید، تا سارق متوجه عدم حضور شما نشود. این موضوع به غیر از به اشتباه انداختن سارق، باعث کاهش هزینه در مصرف انرژی می شود.

 

4. و ....

 

چه عواملی باعث زمینه سازی در سرقت می شود

  1. رعایت نکردن اصول ایمنی برای درب های ورودی
  2. عدم استفاده از سیستم های امنیتی و ضد سرقت
  3. نگهداری وسایل قیمتی در جای نامناسب خانه
  4. بررسی نکردن درب های ورودی در هنگام خروج از خانه
  5. تحویل دادن کلید در اختیار افراد نامطمئن

 

نتیجه گیری:

همانطور که می دانید امنیت خانه از اهمیت بسیار ویژه ای برخودار می باشد، زیرا نه تنها به حفظ اموال ما مربوط می باشد بلکه می تواند از جانمان هم حافظت شود. بنابراین با توجه گوشه ای از نکات مطرح شده باید تمام تلاش های لازم جهت پیشگیری از سرقت و بالا بردن امنیت خانه انجام دهید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.