کارایی ریموت دزدگیر اماکن

۷ بازديد

 

ریموت دزدگیر

در کل می توان گفت ریموت، یک مدار الکترونیکی بوده که از طریق یک باتری تغذیه می شود و فرکانس های موجود را به گیرنده ها ارسال می کند. ریموت دزدگیر یکی از مهم ترین ابزار برای خاموش و روشن کردن دستگاه دزدگیر و کنترل سیستم حفاظتی  از راه دور کارایی دارد.

 

ریموت دزدگیر اماکن چیست

دزدگیر منزل، یک مدار الکترونیکی هوشمند بوده که دارای دو عدد ریموت بالا برد 5 دکمه است، که با استفاده از کلیدهای ریموت دزدگیر هر کدام یک کاری را انجام می دهند و از فاصله دور می تواند دزدگیر را  کنترل کند.

 

نوع عملکرد ریموت دزدگیر فایروال

ریموت دزدگیر با استفاده  از یک فرکانس مخصوص که دارای کد منحصر به فرد بوده به پنل دزدگیر فایروال متصل می گردد و با استفاده از دکمه های موجود، ارتباط با دزدگیر پیدا می کند.

نکته: در زمان خرید ریموت دزدگیر اماکن یک نکته ای وجود دارد، فقط کافی است بدانید که آیا پنل اصلی دزدگیر منزل از چه مدل فرکانسی پشتیبانی می کند در کل می توان گفت ریموت ها دارای فرکانس های 868، 433، 3115 مگاهرتز برخودار می باشند.

 که پر طرف دار ترین نوع فرکانس ریموت سیستم های حفاظتی، 315 و 433 مگاهرتز بوده که دارای کارایی بسیاری می باشد و یک نوع اکسسوری دزدگیر به حساب می آید.

 

انواع ریموت دزدگیرها

  • ریموت بالا برد 5 دکمه
  • ریموت کد لرن
  • ریموت هاپینگ
  • ریموت بلوتوثی

 

مشخصات ریموت دزدگیر منزل315 فایروال

  • دارای فرکانس عملکرد MHZ315
  • دارای باتری های سکه ای 2016
  • دارای بدنه پلاستیک فشرده مقاوم با پوشش فلزی
  • دارای آنتن

 

اگر برد ریموت فایروال کم شود باید چه کاری انجام داد

در ابتدا باید باتری را چک فرمایید، زیرا  اگر باتری ضعیف شدن باشد ممکن است به درستی عمل نکند. می توانید با مشاهده چراغ روی ریموت متوجه کم شدن شارژ باتری شوید.

 

آیا می توان به برد ریموت ها را بالا برد

خیر امکان پذیر نمی باشد. بهتر است برای بالا بردن برد ریموت دزدگیر از ریپیتر یا همان افزایش دهنده برد استفاده نمایید.

 

اگر ریموت در آب بیافتد باید چه کاری انجام داد

اگر ریموت دزدگیر منزل کامل خیس شده بود. به هیچ عنوان نه باید دکمه ها را فشار داد به دلیل اینکه موجب به سوختن ریموت می گردد.

بهتر است ریموت را در مکانی بسیار خشک قرار داد تا به صورت کامل خشک شود در صورتی که مطمئن شدید که به صورت کامل ریموت خشک شده از آن استفاده نمایید.

 

آیا می توان تعداد ریموت ها را افزایش داد

در کل می توان گفت سیستم های حفظتی فایروال دارای 2 عدد ریموت بوده. اما در صورت نیاز می توانید به تعداد ریموت ها اضافه فرمایید.

 

سخن آخر

ریموت یک وسیله بسیار کاربردی بوده که با استفاده از آن می توانید دزدگیر را از راه دور کنترل فرمایید همچنین یک قطعه جدا نشدنی، دزدگیر به حساب می آید.

 

انواع سرقت های عجیب و غریب

۸ بازديد

سرقت های عجیب و غریب

امروزه با فشارهای اقتصادی هر روز شاهد سرقت هایی روبه رو هستیم، که سارقین با استفاده از روش های ابتدای اموال مردم را به سرقت می برند. البته برخی از افراد با استفاده دزدگیر توانسته اند از سرقت سارقین جلوگیری کنند. اما برخی از افراد به دلیل استفاده نکردن دزدگیر باعث شدند آمار سرقت های عجیب و غریب بالا برود و به خاطر همین موضوع پلیسان مجبور شده اند سارقین را دستگیر سپس برای آن ها پروندهای قضایی تشکیل دهند تا از سرقت آنان جلوگیری کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا با سرقت های عجیب و غریب سارقین آشنا شوید.

 

انواع سرقت های غجیب و غریب

1) سرقت پایه دکل برق

شاید باور کردن این موضوع برای شما بسیار سخت باشد، که یک سارق به خاطر چند کیلو آهن جان خودش را کف دستش بگذارد !؟ اما این موضوع کاملا واقعی بوده و فرد سارق زیر دکل برق که دارای چند صد کیلو وات بوده، رفته و با آچار مهر و پیچ چند کیلو آهن را باز کرده و به سرقت برده است.

 

2) دزدی از پتو

یکی از باورنکردنی ترین سرقت ها، دزدی از پتو بوده که طی یک تماس با اداره پلیس ثبت شد. سرقت پتو به این صورت بوده که فرد پتو خود را شسته و برای خشک کردن آن را بر دیوار پهن می کند و بعد سارق پتو را از روی دیوار می کشد و به سرقت می برد.

 

3) سرقت از ماشین در حال حرکت

راننده خودرویی بعد از رسیدن به مقصد مشخص برای تحویل بار متوجه می شود بخشی از وسایلی که بار زده بود نیست؛ در صورتی که راننده توقفی در هچی جاده ای نداشته و طبق تحقیقات اداره آگاهی، متوجه می شوند که خودرو نیسان، کامیون باربری را تعقیب کرده و در چند دقیقه بعد یکی از سارقین وارد کامیون شده و چند بسته را با پرت کردن داخل نیسان، اموال مردم را به سرقت برده اند.

4) دزدی از آیفون تصویری خونه

 سارقین کمتر از چند ثانیه به راحتی دوربین های مداربسته و آیفون تصویری را به سرقت می برند با روشی بسیار ساده با باز کردن اقلام دوربین مدار بسته یا آیفون ها آنان را با کمترین قیمت ممکن در بازار سیاه به افراد دیگر می فروشند و کلی ضرر مالی به صاحبین وارد می کنند.

 

5) سرقت از گلدان های بسیار بزرگ

در برخی ورودی های مجلل دپارتمان ها گلدان های بزرگ برای زیبا تر نشان دادن نمای ساختمان وجود دارند.  که چند ماه گذشته فرد سارق با ماشین جلوی یک ساختمان چند طبقه توقف کرده و گلدانی را که برای زیبا تر نشان دادن ساختمان گذاشته اند را به سرقت برده اند.

 

6) سرقت از درختان برای فروش

چند وقت پیش رئیس پلیس از دستگیری یک سارق خبر داد که درخت ها را می دزد. روش این سارق به این صورت بوده که در سطح شهر چرخ می زد و درخت هایی که دارای ارزش بسیار بالایی بوده اند را از ریشه در می آورد و به روش می رساند. این سارق حدود 30 درخت در مناطق متفاوت به سرقت برده است.

 سرقت درختان

سخن آخر

برای اینکه آمار سرقت سارقین پایین بیاید بهتر است سیستم حفاظتی مانند دزدگیر اماکن استفاده نمایید. زیرا دزدگیر باعث ترس و هراس سارق می شود همچنین از ورود افراد متفرقه به محیط پیرامون دیگران جلوگیری می کند و به صاحبین دستگاه هشدار خطر را اعلام می کند. برای خرید بهترین دزدگیر اماکن می توانید به وب سایت فایروال سربزنید.

 

ویژگی دزدگیر منزل خوب چیست

۶ بازديد

ویژگی دزدگیر خوب

در خصوص ویژگی دزدگیر منزل خوب، می توان به کنترل از راه دور و تلفن کنند اشاره کرده که به صورت جداگانه سهم عمده ای در تامین امنیت منازل را دارند.

دزدگیر منزل در سطح های متفاوت به فروش می رسند که هر کدام به صورت جداگانه دارای مزایای متفاوتی هستند و به جرات می توان گفت دزدگیر یک دزدگیر خوب، رابطه مستقیمی با قیمت دارد به دلیله اینکه هرچه سیستم دزدگیر اماکن بالاتر و از تکنولوژی های بیشتر برخوردار باشد دارای  قیمت بیشتری نیز بوده.

 

دزدگیر منزل دارای چه کاربردی بوده

سسیستم حفاظتی منزل دارای کاربردهای بسیار بوده که سعی می کند به بهترین حالت از محیط پیرامون محافظت کند. ویژگی دزدگیر منزل اعم از:

  • کاهش سرقت اموال موجود در منازل و اماکن مختلف
  • پایین آوردن میزان جنایت و جرم سارقین
  • بالا بردن میزان امنیت محیط پیرامون افراد
  • بالابردن میزان امنیت پارکینگ خودروها
  • کنترل از راه دور سیستم حفاظتی
  • توانایی شناهت انواع حرکت های مشکوک
  • دارای قابلیت اعلام هشدار، به صاحبان اماکن و مراکز امنیتی بوده
  • در زمان قطعی برق، با استفاده از باتری پشتیبان به کار خود ادامه دهد
  • از ورود افراد از درب یا پنجره جلوگیری کند
  • دارای سرعت عمل بسیار بالا
  • قابلیت غیر فعال کردن بخش های خاص سنسور ها از راه دور
  • دزدگیر باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد
  • اماکن اتصال به خط های شهری، برای افرادی که از تلفن های هوشمند برخوردار نمی باشند
  • قابلیت ارسال پیامک و گزارش وضعیت دستگاه
  • توانایی پشتیبانی تلفن ثابت و سیم کارت به صورت همزمان
  • امکان فعال و غیر فعال کردن، فایروال با استفاده از اپلیکیشن گوشی همراه
  • دارای عملکرد فرکانس 433 و 315 به صورت کدینگ
  •   دارای انواع سنسور های متفاوت
  • تشخیص درست در زمان خطر
  • نصب ساده و راحت دزدگیر

و ...

دزدگیر منزل از مهم ترین سیستم حفاظتی بوده که کاملا به صورت پیشرفته طراحی و تولید شده که در اماکن های بسیار خاص مورد استفاده قرار می گیرد که در مکان هایی که قابلیت سیم و کابل کشی نیست، بدون نیاز به کابل متصل می شود و به کوچک ترین حرکت در محیط به سرعت با استفاده از آژیر صوتی، یک صدای مهیب از خود تولید می کند و اطرافیان را از خطر به وجود آمده آگاه سازد سپس از طریق ارسال پیامک و تماس به صاحب دستگاه خطر را اطلاع رسانی می کند.

 

سخن آخر:

یکی دیگر از ویژگی های خوب دزدگیر منازل، برند و قیمت می شود معمولا قیمت دزدگیر ها بر اساس مزایایی که دارند کارایی دارند و هر چقدر هم مزایا بیشتر باشد قیمت سیستم حفاظتی بالاتر خواهد بود. ما به شما عزیزلن توصیه می کنیم قبل از خرید دزدگیر به ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از آن ها توجه فرمایید و با توجه به درخواست و نیاز خود، سیستم حفاظتی را انتخاب فرمایید و خریداری فرمایید.

از سوی دیگر بهراست برای نصب سیستم های حفاظتی از یک نصاب متخصص در این حوزه نصب دزدگیر کمک بگیرد تا در نصب سیستم حفاظتی مشکلی به وجود نیاید و دزدگیر در بهترین حالت ممکن از محیط پیرامون شما محافظت کند.

 

خانه هوشمند برای سالمند چه مزایایی دارد

۱۳ بازديد

خانه هوشمند برای سالمندان دارای مزایای متفاوتی بوده که علاوه بر بالا رفتن سطح رفاه زندگی می تواند در نگهداری آن ها بسیار مفید باشد. در یک خانه هوشمند بیشتر فعالیت های مورد نیاز کارمندان را با استفاده از یک نرم افزار بسیار کاربردی تلفن همراه انجام می شود و این وضعیت به صورت جداگانه می تواند یک گزینه بسیار عالی باشد.

برای مثال: برای خاموش و روشن کردن لامپ ها دیگر لازم نیست فرد سالمند با کمر درد یا پا درد بلند شود، سالمند به راحتی می تواند یک بار فقط صفحه گوشی خود را لمس کند، سپس لامپ رو روشن و خاموش کند. برای خرید سیستم حفاظتی جهت هوشمند سازی خانه سالمندان می توانید مطلب راهنمای خرید دزدگیر اماکن را مطالعه فرمایید.

 

ویژگی خانه هوشمند برای سالمندان:

سالمندان به دلیل دارای بودن شرایط خاص جسمی و روحی بهتر است از این تکنولوژی به بهترین حالت ممکن استفاده کنند اما برخی از افراد معتقد اند بهتر سالمندان از سیستم های سنتی استفاده کنند.

و باور دارند استفاده از سیستم دزدگیر هوشمند می تواند تحرک سالمندان را کمتر کند و این موضوع باعث فرسودگی بیش از اندازه جسمی می شود و سپس به مرور زمان توانایی کمتری خواهند داشت.  

 

کنترل روشنایی خانه

روشنایی از جمله مهم ترین قسمت زندگی امروزه بوده که نبودن آن انسان را به شدت آزار می دهد و در بیشتر ساعات بیشتر از شبانه روز لامپ های خانه روشن است. سالمندان برای روشن کردن لامپ در حالت عادی، به سختی به سمت کلید مراجعه می کنند و لامپ ها را با دست خاموش یا روشن می کنند.

و ممکن است در این فاصله زمین بخورد و شاید آسیب های سنگین ببینند. اما با استفاده از اپلیکیشن گوشی فایروال به راحتی در هر زمان می توانند سیستم روشنایی خانه را خاموش یا روشن کنند.

 

کنترل سیستم گرمایشی و سرمایشی

در کل می توان گفت سالمندان عزیز به تغییرات دمایی بیشتر از جوان ها حساس و آسیب پذیر هستند و کنترل دمای محیط زندگیشان برای آن ها بسیار اهمیت دارد. وقتی که منزل سالمندان را هوشمند سازی کنید به راحتی می توانند در زمان تغییر آب هوایی بتوانند به راحتی دمای محیط پیرامون خود را به معتدل ترین حالت ممکن تنظیم کنند.

خانه هوشمند برای سالمندان 

ساخت سناریو برای وسایل خانه

تعریف سناریو و کنترل همزمان قسمت سیستم از جمله قابلیت های جذاب خونه هوشمند است. یعنی: زمانی که صبح سالمندان از خواب بیدار می شوند به راحتی با لمس صفحه گوشی تلفن همراه می توانند پرده های کل خونه را با استفاده از رله دزدگیر، کنار بزنند و از نوری که به خونه تابیده است لذت ببرند.

 

ساخت خانه ایمن

از دیگر امکانات و تهیه دزدگیر برای ساخت یک خانه هوشمند می توان به فضای بسیار امن اشاره کر که می تواند به راحتی از ورود افراد متفرقه جلوگیری می کند و می تواند با ارسال پیامک و تماس با صاحب دستگاه و یا همان فرزندان سالمندان آن ها را از هرگونه خطری که ممکن است سالمندان را تهدید کند مانند سرقت از اشیاء های باارزش ماانند طلا و ... با خبر سازد همچنین به راحتی از آن ها محافظت می کند یا اگر فرزندان آن ها در دسترس نبودند با به صدا در آمدن آژیر هشدار همسایگان را از خطر پیش آمده آگاه می سازد.

 

راهنمایی خرید دزدگیر اماکن؟

۱۰ بازديد

راهنما خرید دزدگیر

امروزه تامین امنیت،  منازل مسکونی، ادارات، اماکن های دولتی و غیر دولتی، فروشگاه ها و ... مسئله بسیار مهمی بوده که اکثریت افراد به آن اهمیت بسیاری می دهند و در پی پیدا کردن راهی مطمئن برای بالا برند امنیت پیرامون خود هستند. نصب و تهیه دزدگیر اماکن یکی از مرسوم ترین راه برای حفظ امنیت محیط زندگی، محل کار بوده.

امروزه با پیشرفته تر شدن تکنولوژی، شاهد طراحی و تولید انواع سیستم حفاظتی و نظارتی بوده ایم که هر کدام دارای خاص به صورت جداگانه بوده اند و برای خرید بهتر است شناخت کافی در مورد نوع کارایی دزدگیر داشته باشید.

 

دزدگیر منزل چه کارایی دارد؟

همانطور که در پاراگراف بالا توضیح دادیم دزدگیر اماکن یکی از مرسوم ترین راه  برای تامین امنیت محیط زندکی افراد بوده که به آسانی از ورود غیر مجاز افراد جلوگیری می کند و با به صدا در آمدن آژیر همسایگان را با خبر، سپس با ارسال پیامک و تماس با صاحب دستگاه را از خطر آگاه می سازد.

امروزه به دلیل بالا رفتن آمار سرقت، کمپانی های مختلف انواع سیستم های حفاظتی را طراحی و تولید کرده اند.

 

معرفی دزدگیرهای اماکن:

دزدگیر اماکن در دوره های گذشته تغییرات زیادی داشته اند و سیستم های مکانیسم آن نسبت به گذشته پیشرفته تر شده است. در کل می توان گفت مهندسان کشورمان در تلاش اند با تولید بهترین نوع سیستم حفاظتی از سرقت سارقین جلوگیری کنند.

دزدگیر فایروال یکی از بهترین نوع سیستم حفاظتی بوده که در زمان تشخیص خطر به بهترین حالت ممکن با استفاده از انواع تجهیزات امنیتی از ورود افراد غیر متفرقه جلوگیری می کند و سارق را به دام می اندازد. در کل می تواند گفت سیستم های حفاظتی دارای 2 نوع باسیم و بی سیم هستند که در ادامه این مطلب با آن ها آشنا خواهید شد.

 

دزدگیر اماکن باسیم:

این نوع دزدگیر جزء اولین و ساده ترین نوع سیستم حفاظتی بوده که می توان در محیط استفاده کرد که نیاز به سیم کشی است. دزدگیر باسیم دارای کارایی بسیار ساده بوده که با استفاده از صدای آژیر اطرافیان را از هرگونه خطر آگاه می سازد.

 

دزدگیر بی سیم:

دزدگیر بی سیم فایروال جزء بهترین نوع سیستم حفاظتی بوده، زیرا بدون استفاده از کابل کشی، سنسورها با استفاده از فرکانس با پنل مرکزی در ارتباط هستند همچنین در مقابل دزدگیر باسیم دارای امنیت بسیاری هستند. زیرا سارق نمی تواند با قطع کابل و سیم کشی سنسورها یا پنل دزدگیر را از کار بی اندازد سپس بودن استرس وارد محیط شخصی شده و اشیاء با ارزش را به سرقت می برد.

 

مزایای نصب دزدگیر بی سیم؟

مزایای نصب دزدگیر بی سیم اعم از: نصب بسیار آسان یعنی می توان در هر نقاط خانه بدون محدودیت نصب می گردد همچنین کمتر مورد دید افراد سودجو قرار میگیرد همچنین به راحتی می تواند سارق را غافلگیر کند.

 راهنمای خرید دزدگیر

خریداری دزدگیر فایروال به چه صورت بود

دزدگیر فایروال دارای وب سایت بسیار معتبر بوده که دارای انواع سیستم حفاظتی با دیگر تجهیزات بسیار مختلف بوده که هر کدام دارای کارایی بسیار خاص بوده که ورود افراد متفرقه را به صاحب دستگاه اعلام می کند. در کل می تواند گفت مشخصات فنی هر محصول در صفحه مربوط به خود به صورت کامل بارگذاری شده است و با مطالعه دقیق  می توانید بهترین نوع دزدگیر با تعوجه به خواسته خود انتخاب فرمایید و برای مشاوره رایگان و پاسخوگیی به هرگونه سوال می توانید با کارشناسان حرفه ای فایروال در ارتباط باشید. برای شناخت بهترین مرکز فروش دزدگیر در تهران می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

 

به چه دلیل دزدگیر آلارم کاذب می زند

۷ بازديد

هشدار کاذب

برخی از مواقع پیش آمده که بدون هیچ یک مزاحمتی و در شرایطی که همه چیز ایمن است، آلارم دزدگیر به صدا در آمده که باعث شده صاحبین دستگاه و همسایگان آزرده خاطر شوند و از سوی دیگر با نگرانی و سراسیمه دنبال عامل خطر میگردند، اما چیزی را پیدا نمی کنند. البته جای خوشحالی دارد که خطر کاربر و خانواده اش را تهدید نمی کند.

 

آلارم زدن اشتباه دزدگیر اماکن:

آلارم کاذب یا اشتباه دزدگیر، مشکلی است که در صورت تکرار، صاحب دستگاه باید به دنبال دلیل آلارم کاذب و بر طرف کردن آن باشد زیرا برای همسایگان ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورد.

 

چه عواملی باعث می شود که دزدگیر آلارم کاذب بزند؟

  • تشخیص دادن به اشتباه حیوانات خانگی به عنوان مجرم!
  • ضعیف بودن باتری دزدگیر اماکن
  • نصب کردن سنسور در مکان نامناسب
  • باز گذاشتن درب و پنجره ها
  • نصب سنسور کنار صندوق پستی
  • حشرات
  • حرکت های ناگهانی مانند خالی شده بادکنک ها، تغییرات سریع دما
  • قدیمی بودن دزدگیر
  • خطای انسانی

 

 1)  آلارم اشتباه به دلیل تشخیص حیوان خانگی به عنوان مجرم:

برخی از مواقع پیش می آید که سنسور دزدگیر، حیوان خانگی کاربر را به عنوان عامل خطر شناسایی کند و باعث به صدا در آمدن آژیر هشدار می شود. برای جلوگیر از هشدار های کاذب بهتر است در زمان حضور داشتن حیوان خانگی سنسور حرکتی را غیر فعال و سنسور مگنت که به  درب های ورودی خانه و پنجره نصب می گردد را فعلا کرده تا از آلارم های کاذب جلوگیری فرمایید.

 

2) باتری ضعیف دزدگیر اماکن:

ضعیف بودن باتری پشتیبان، گاهی اوقات می تواند دلیل به صدا در آمدن آژیر هشدار سیستم حفاظتی شود. بهتر است هر چند وقت یکبار باتری دزدگیر منزل را کاربر چک کند تا از به صدا در آمدن صدای آژیر جلوگیری کند.

 

3) نصب کردن سنسور در مکان های نامناسب:

برای جلوگیری از خطاهای اشتباه دزدگیر اماکن بهتر است، سنسورها را نصاب در مکان مناسب نصب کند تا در زمان تغییر ناگهانی آب و هوای دما سنسورها تحریک نشوند.

برای مثال: بهتر است حسگرها را در مکان هایی که نور مستقیم خورشید تابش می کند نصب نکنید زیرا نور مستقیم خورشید هم ممکن است هشدار کاذب دزدگیر به صدا در بیاید. و از سوی دیگر بهتر است برای نصب سیستم حفاظتی از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

 

4) باز گذاشتن درب پنجره ها:

همیشه قبل از خارج شدن از منزل به بسته بودن پنجره ها مطمئن شوید. شاید باعث شده با وزش تند باد باعث حرکت پرده شد و این موضوع باعث تحریک سنسور ها شود و آژیر دزدگیر به صدا در بیاید.

هشدار کاذب 

5) آلارم زدن اشتباهی به علت خطای انسانی:

خطاهایی مانند وارد نکردن،کد درست در مواقع ضروری باعث به وجود آمدن آلارم کاذب دزدگیر منزل می شود. بهتر است برای جلوگیری از آلارم های کاذب بهتر است روش کار کردن با سیستم هوشمند را ب خانواده خود یاد بدهید تا مواقع ضروری بتوانند از سیستم حفاظتی استفاده کنند و دستگاه را فعال و غیر فعال کنند.

اشیاء هایی مانند پاندول ساعت و ... که حرکت می کند، باعث به صدا در آمدن آلارم اشتباه سیستم حفاظتی شود.

 

از دیگر دلایل هشدار کاذب دزدگیر منزل:

نصب سنسور در اطراف دریچه کولر

کثیف بودن سنسورها

خرابی سیستم

کهنه بود سیم و اتصالات

رعد و برق و طوفان

 

سخن آخر:

در این مطلب ما درباره دلیل هایی که باعث به صدا در آمدن آژیر می شود را بازگو کردیم و با رعایت نکات های ذکر در این مطلب می توانید از آزیر های مختلف سیستم های حفاظتی متفاوت جلوگیری فرمایید.

دزدگیر فایروال از چه اجزایی تشکیل شده است؟

۹ بازديد

برای خرید دزدگیر اماکن، بهتر است با اجزای اصلی سیستم حفاظتی آشنایت داشته باشید و بدانید چه انتظاری از سیستم حفاظتی دارید و برای چه مکانی می خواهید دزدگیر خریداری فرمایید. در کل می توان گفت دزدگیر اماکن را می توان برای اماکن های مختلف مانند: منازل مسکونی، ادارات و ... می توان استفاده کرد.

 

دزدگیر اماکن از چه قطعاتی تشکیل شده اند؟

 در کل دزدگیر منزل فایروال از، بلندگو، انواع سنسور ای بسیار کاربردی، ریموت، سیستم مرکزی، پدال، تلفن کنند، افزایش دهنده برد یا ریپیتر، و ... تشکیل شده که هرکدام به صورت متفاوت دارای کارایی خاص هستند که در ادامه این مطلب با آن ها آشنا خواهید شد.

 

چشمی دزدگیر اماکن:

همانطور که از اسم سنسور حرکتی مشخص است، مانند چشم عمل می کند و نقش آشکار کننده را بر عهده دارد. کارایی چشم یا سنسور حرکتی به این صورت بوده که همه لحظات فضای پیرامون مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهد همچنین در زمان فعال بودن بسیار حساس بوده و با تشخیص خطر پنل مرکزی را از وجود خطر آگاه می سازد.

چشمی یا حسگر حرکتی به دو صورت باسیم و بی سیم تولید شده که هر کدام به صورت متفاوت پنل را از خطر آگاه می سازند. سنسور حرکتی باسیم با استفاده از کابل و سیم کشی به پنل متصل شده است و خطر را از طریق کابل و سیم کشی به پنل ارسال می کند. اما سنسور حرکتی بی سیم با استفاده از فرکانس با سیستم مرکزی در ارتباط بوده. لازم به ذکر بوده که سنسور حرکتی بی سیم نسبت به چشم با سیم دارای امنیت بیشتر بوده به دلیل اینکه سارق نمی تواند با قطع کابل یا سیم کشی سنسو را از کار بیاندازد.

 

سنسور مگنت:

سنسور مگنت یکی دیگر از اجزای اصلی دزدگیر منزل بوده، که ساختاری همانند آهنربا دارد و دارای قطب منفی و مثبت بوده که بر روی درب یا چهارچوب پنجره و درب های ورودی بر مجاورت یک دیگر قرار می گیرند. و در زمان باز شدن درب یا پنجره اصل بین آهنربا قطع می شود و برای پنل مرکزی هشدار خطر ارسال می کند. سنسور مگنت همانند چشمی دارای دو مدل بی سیم و باسیم بوده.

 مگنت دزدگیر

 سیستم دزدگیر:

سیستم دزدگیر یا پنل مرکزی، جزء اصلی ترین اجزا سیستم حفاظتی بوده که همانند قلب انسان کارایی دارد و تمامی تجهیزات با پنل مرکزی در ارتباط و هماهنگ بوده که از سیستم مرکزی فرمان در یافت می کنند این سیستم دارای برد الکترونیکی و چند زون تشکیل شده است.

 

سیستم تلفن کننده دزدگیر:

سیستم تلفن کننده دزدگیر منازل همانند گوشی تلفن همراه کارایی دارد و اگر لوازم های جانبی تحریک شوند به شماره هایی که از قبل روی حافظه دستگاه ذخیر شده است پیامک ارسال و تماس می گیرد و صاحبین سیستم دزدگیر تماس می گیرد و افراد خانواده را از خطر آگاه می سازد.

 

بیشتر بخوانید: سیستم تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست؟

 

بلندگوی دزدگیر اماکن:

بلندگو شرکتی فایروال، پخش آژیر هشدار را بر عهده دارد همچنین دارای وات های متفاوت بوده که هر چه وات بلندگو سیستم حفاظتی بیشتر باشد از لحاظ ابعاد بزرگ تر خواهد بوده.

 

پدال بی سیم فایروال:

برای بالا بردن میزان امنیت و واکنش های سریع در زمان بروز تهدید و خطر ناگهانی مانند سرقت از بانک،  از پدال های زیر پایی استفاده می کنند که با فشوردن پا توسط کارمند بانک دزدگیر منازل را  فعال می سازد.  از پدال اعلام سرقت فایروال بیشتر در صرافی، طلا فروشی و بانک ها کارایی دارد.

پدال اعلام سرقت

و ...

 

ریموت دزدگیر اماکن:

از این ریموت ها برای فعال و غیر فعال کردن دزدگیر اماکن استفاده می کنند. ریموت معمولا برد بین 50تا 150 متر می تواند پوشش دهد.

 

ریپیترهای دزدگیر اماکن:

ریپیتر دزدگیر اماکن برای پشتیبانی استفاده می کنند. برای مثال صاحب کارخانه یا سوله بزرگ سیستم دزدگیر اماکن برای بالا بردن میزان امنیت استفاده می کنند. از ریپیتر برای پشتیبانی سیستم حفاظتی در فاصله های بسیار طولانی استفاده می کنند تا دزدگیر در بهترین حالت ممکن بتواند به کارایی خود ادامه دهد.

 

سخن آخر

با انتخاب دزدگیرهای فایروال می توانید ارزان ترین دزدگیر منزل و بهترین آن را برای خود تهیه فرمایید و از داشتن سیستم حفاظتی بسیار آسوده خاطر باشید.

 

چگونه از خود در برابر سارق دفاع کنیم؟

۸ بازديد

محافظت از خود در برابر سارق

آیا تا به حال با سارقین یا افراد زورگیران برخورد کرده اید و حتما بسیار غافلگیر شده اید و نمی دانستید باید چه واکنشی از خود نشان دهید. برای اینکه بدانید در این مواقع باید چه کاری انجام دهید و چگون با سارق برخورد کنید تا از خود همچنین اموالتان محافظت نمایید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

البته سارقین در جامعه دارای رفتار های بسیار خاصی هستند که با کمی دقت می توانید آن ها را شناسایی کنید برای شناخت و شناسایی سارق می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

 

 چند نکات مهم در برابر محافظت از خود  

بهتر است در مواقع روبه رو شدن با سارق و زورگیرها نکاتی را رعایت فرمایید تا علاوه بر محافظت از جان خود بتوانید به درست ترین حالت ممکن از اموال خود محافظت نمایید.

 

1- تعقیب کردن

دقت داشته باشید که سارقین یکباره یا به سرعت اقدام زورگیری یا سرقت نمی کنند و معمولا ممکن چند باری شما را در زمان های متفاوت تعقیب کرده اند. حتما توجه د اشته باشید در زمان حمل اشیاء با ارزش و گران قیمت هستید، خود را به خیابان و محل های شلوغ برسانید تا سارق نتواند موقعیت مناسب برای سرقت پیدا کنند.

 

2- درست گرفتن کیف در جهت درست

اگر کیف یا کوله در حین پیاده روی به همراه خود دارید، بهتر است ساک خود را جهت درست که به سمت دیوار است یا روی شانه خود بیاندازید تا سارقی که در جهت مخالف شما است نتواند دسترسی به کیف شما پیدا کنند.

 

3-  نترسید و با سارق درگیر نشوید

سارق قبل از اینکه بخواهد از شما سرقت کند، کاملا شما را زیر نظر می گیرد و حرکات شما را آنالیز می کند و می داند که باید با شما برخورد کند. بهتر است شخصیت خود را محکم و قوی نشان دهید تا سارق را غافل گیر کنید، اما  به این معنی نیست که با سارق درگیر شوید به دلیل اینکه سارق همیشه یک صلاح سرد به همراه خود دارد و ممکن است به شما حمله کند همچنین بهتون آسیب بزنند.

 

4- استفاده نکردن از اشیاء با ارزش در محیط بیرون

برخی اوقات بودن یک گوشی موبایل جامانده روی صندلی خودرو، باعث دزدیدن کل ماشین می شود. طبق آمار های به دست آمده اشیاء های با ارزش جاماند مانند: کیف و تلفن همراه باعث جلب توجه سارق شده و ممکن است فکر کنند در کیف اشیاء ارزشمندی وجود دارد و فرصت را غنیمت بشمار و کیف را همراه با خودرو به سرقت ببرد.

محافظت از خود در برابر سارق

5- مواظب راه رفتن خود باشید

تحقیقات نشان داده افرادی که با اعتماد بنفس و دستهای باز راه می روند؛ به احتمال کمتری نسبت به دیگران مورد سرقت قرار می گیرند. به دلیل اینکه با زبان بدن و نوع راه رفتن، قدرت خود را به بقیه افراد نشان می دهند. زیرا سارقین معمولا برای سرقت راه های راحتی را برای دزدی انتخاب می کنند.

راه رفتن با اعتماد بنفس بالا باعث می گردد حس درونی افراد فقط با چند دقیقه پیاده روی با کمر صاف و سینه جلو خواهید دید که حال روحیتان بسیار استوار تر شده است.

 

سخن آخر

گذاشتن کیف در جیب کت یا پشت شلوار کار بسیار اشتباهی بوده به دلیل اینکه سارق دسترسی راحت تر به اموال شما دارند.بهتر است به افراد غریبه که یکباره در مسیر شما ظاهر می شوند، بسیار حساس تر باشید و دقت بسیاری را به خرج دهید. به هیچ عنوان اجازه ندهید افراد غریبه به هر دلیلی و بیش از اندازه به شما نزدیک شوند. در نهایت باید گفت حضور در لحظه هوشیار بودن می تواند تضمین کند که هرگز مورد سرقت سارقین قرار نمی گیرد. همچنین برای محافظت از اموال خود مانند: خانه، محل کار، بانک، اداره جات و ... می توانید دزدگیر خریداری فرمایید تا به بهترین حالت ممکن از اموال خود محافظت نمایید.