نحوه خاموش کردن دزدگیر اماکن

۱۲ بازديد

بعضی از صاحبان دستگاه مجور نیستند که سیستم دزدگیر منزل را خاموش کنند به دلیل اینکه نه تنها لازم نیست، بلکه باعث خطراتی را به همراه خود دارد. اما بعضی از مواقع شرایطی پیش می آید که کاربر مجبور می شود دزدگیر منزل خود را خاموش کند.

غیر فعال کردن دزدگیر یکسری نکاتی دارد که باید آن ها را رعایت کرد. در این مطل با ما همراه باشید و نحوه خاموش کردن دزدگیر منزل را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
خاموش کردن دزدگیر اماکن

معمولا پیش نمی آید که کسی تصمیم بگیرد دزدگیر منزلش را غیر فعال کند.  دزدگیر اماکن هم روشن بودنش انرژی مصرف نمی کند که برای صرفه جویی، در مصرف انرژی آن را خاموش کرد. اما ممکن است به دللیل نقص فنی سیستم هشدار یا خطای چشمی دزدگیر، بودن هیچ دلیلی شروع به هشدار و بوق زدن کند.

در این صورت ممکن است اقداماتی مانند خاموش کردن دزدگیر کنیم. قبل از اینکه اقدام به خاموش کردن سیستم حفاظتی کنید، اول اطمینان حاصل کنید که به معنای واقعی، مورد سرقت قرار نگرفته اید و بعد موارد های زیر را انجام دهید.

 

در اولین قدم سعی کنید سیستم را با استفاده از کد خاموش کنید. متاسفانه بعضی از مشکلات باعث عدم ارتباط صفحه کلید سیستم یا سیستم مرکزی می شود. صفحه کلید به کدهای قطع و وصل کردن دزدگیر پاسخ ندهد. در این تایم باید موقتا دزدگیر را از کار بندازید تا شاید مشکل دستگاهتان حل شود.

گاهی هم کاربر بخواهد برای انجام کار با صفحه کلید یا سیستم دزدگیر آن را غیر فعال کند. مثلا می خواهد چشمی دزدگیر را اضافه کند برای این کار بهتر است دزدگیر را غیر فعال کرد.

جدا از همه این موضوعات، کاربر باید یک قدم از سارق جلوتر باشد. پس بهتر است بدانید دزدگیر منازل چگونه خاموش می شود  و باید چه اقداماتی برای آن انجام دهد تا بتواند از سرقت رفتن اموال و دستبرد به منازل جلوگیری کند همچنین نکات ایمنی برای آن به طور کامل رعایت کنید.

 

چگونه باید دزدگیر منازل را خاموش کرد؟

قبل از هر اقداماتی باید پنل اصلی دزدگیر را پیدا کنید. حواستان باشد که منظور از پنل اصلی صفحه کنترل یا صحه کلید دزدگیر نیست. معنی پنل اصلی معمولا یک جعبه فلزی است که در جای مخصوص در خانه نصب می شود. این جعبه شامل مدار باتری و کنترل، پشتیبان است و به وسیله سیم به صفحه کلید و سایر دستگاه ها وصل می شود.

بعد از اینکه به پنل اصلی دسترسی پیدا کردید می توانید با قطع برق باتری پشتیبان، جدا کردن ترنسفورماتور دستگاه از پریز برق، دزدگیر ار خاموش کنید. بعد از آن اگر خواستید دزدگیر را روشن کنید، باتری پشتیبان دوباره به برق متصل کند و ترانسفورماتور را دوباره به پریز برق وصل کنید.

 

 

چگونه می توان دزدگیر را خاموش کرد؟

حالا جدا از این موارد ها شما می توانید با تایید کلمه Shut down سیستم با صفحه کلید، سیستم حفاظتی را خاموش کنید. اما زمانی که موارد بالا رو برای شما عزیزان گفتیم ممکن است صفحه کلید درست عمل نکند و بدانید که سارق به صفحه کلید دسترسی ندارد. چگونه ممکن است با خاموش کردن دزدگیر منزل را انجام دهند. بعد حواستان حتما باشد که سیستم اصلی دزدگیر را در امن ترین جای ممکن قرارد دهید تا سارق به آن دسترسی نداشته باشد.

 

 

دزد چگونه دزدگیر منزلتان را خاموش می کند؟

همانطور که دزدان به صفحه کلید دزدگیر شما دسترسی ندارد. مسلما هم شما پنل اصلی دزدگیر را در جای از خانه قرار داده اند که سارق وقت این را ندارد که پیدایش کند، اما دزد به همین راحتی تسلیم نمی شود و

 

بیشتر بخوانید: آیا دزدگیر های اماکن قابلیت هک شدن را دارند؟

روش های دیگری را بلندند که دزدگیر خانه شما را از کار بیندازند. پس بهتر است شما یک قدم از سارق جلوتر باشید.

البته باید گفت اگر شما دزدگیر با کیفیت انتخاب بکنید و از متخصصان ماهر برای نصب  سیستم حفاظتی بهره بگیرید، تا دستبرد به منزلتان تقریبا غیر ممکن شود. اما کار هیچوقت از محکم کاری عیب نمی کند.

 

قطع برق

 اگر دزدگیر شما به برق هاس شهری متصل باشد و باتری داخلی پشتبانی نداشته باشد، زمان قطع برق ایده آل ترین زمان برای سرقت از خانه شما به شمار می آید. بعد سارقان با قطع برق اقدام به خاموش کردن دزدگیر منزل می کند یا سرقت را زمان قطع برق شهری موکول می کند. برای همین از داشتن باتری پشتیبان لازم و ضروری می باشد.

 قطع برق

استفاده از کد زنگ هشدار

تعدادی از سارقین هستند که کمی حرفه ای تر عمل می کنند. برای خاموش کردن دزدگیر اماکن، کد زنگ هشدار را پیدا می کنند تا دزدگیر را از کار بی اندازند. اگر کاربر این کد ها را در جایی یادداشت کرده باشد یا در تلفن همراه ذخیره کرده باشد، سارق می توانند با هک کردن گوشی یا پیدا کردن یاداشت اقدام به خاموش کردن دزدگیر کرده باشد، اقدام به خاموش کردن دزدگیر منزل کند.

 

قطع سیم ارتباطی

برخی از سارقان اقدام به قطع کردن سیم ارتباطی با خط تلفن می کند تا دزدگیر منزل را خاموش کند. اما اگر سیستم شما به صورت اصولی و عالی نصب شده باشد، به محض قطع سیم، سیستم هشدار فعال شده و شروع به اعلام خطر می کند. برای پیشگیری از این موارد می تواندی از دزدگیر سیم کارتی استفاده نمایید.

از کار انداختن سنسور

اگر سارق چشمی دزدگیر یا پنل مرکزی را دستکاری کنند، ممکن است بتواند دستگاه را خاموش کند. احتمالا با این روش دزد هم احتمالا به بن بست می خوردند به دلیل اینکه دزدگیر با بازو بسته کردن، چشمی تشخیص می دهد. به همین دلیل اگر دستکاری هم بر هرکدام از بخش بدون اجازه شما صورت بگیرد، سیستم هشدار به آژیر کشیدن می کند.

 

هک کردن دزدگیر اماکن

این موضوع کم پیش می آید زیرا سیستم دزدگیر اماکن چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را هک کرد. اما به هر حال سیستم های امنیتی که به وای فای متصل می شوند آسیب پذیر بیشتری در برار هک کردن نشان می دهند. خصوصا اگر که این سیستم ها رمزگذاری نشده باشند و فاقد هرگونه احزار هویت باشند. چاره کار این است که برای جلوگیری از خاموش کردن دزدگیر منزل توسط سارق باید سیستم های پیشرفته با کدهای ترکیبی و کیبورد رمزگشا هوشمند استفاده کنید و امنیت سیستم هشدار در نتیجه منزل شما تامین شود.

 

چند دلیل برای فعال نشدن دزدگیر اماکن

۹ بازديد

امروزه با گسترش و پیشرفت فناوری در بیشترین فروشگاه ها و اماکن می توان دزدگیرهای زیادی را مشاهده نمود. دزدگیرهای منازل، در زندگی امروزه نقش شایسته دارند، وجود آن امری بسیار ضروری است. در بیشتر مواقع، ممکن می باشد هر دلیل نقص فنی و بعضی از مشکلات دیگر، دزدگیر اماکن را بررسی کنیم و هرچه سریعا برای رفع آن اقدام نماییم.

البته باید گفت، اگر توانایی یافتن علت فعال نشدن دزدگیر اماکن را ندارید، بهتر است از متخصص در این زمینه کمک بخواهید تا آن ها با حاضر شدن در مکان شما، برای بر طرف کردن معایب دزدگیر اقدام نمایند.

در ادامه به شما عزیزان مهم ترین دلایل خرابی دزدگیر منزل و عدم فعال شدن آن را به شما می گوییم. با بررسی هر کدام از این موارد می توانید دلیل اصلی خرابی را پیدا کنید.

 
غیرفعال شدن دزدگیر

دلیل فعال نشدن دزدگیر منازل چیست؟

بعضی از زمان های پیش می آید که دزدگیر منازل فعال نشده اند یا کار نمی کنند و ممکن است دلایلی های مختلفی باعث برزو چنین مشکلاتی شده باشد. تمامی این خرابی ها مربوط به تجهیزات و اجزا دزدگیر است.

 

سیستم تغذیه و مشکل برق

یکی از علت های فعال نشدن دزدگیر، مشکل منبع برق و سیستم تعذیه است. علت اصلی قطعی برق به فاکتورهای دیگری مانند: سوختگی و خرابی قطعات الکترونیکی، باطری، ریموت و برد اصلی به همین دلیل متخصصان نصب دزدگیر  در ابتدا برای یافتن علت خرابی دزدگیر، به سراغ منبع تغذیه آن می روند. می توان گفت یکی دیگر از دلایل خرابی دزدگیر اماکن نوسانات شدید برق است.

متاسفانه به دلیل مصرف بی مورد انرژی در کل کشور، انرژی برق همیشه با نوساناتی مواجه شده است.

نوسانات برق موجب از کار افتادن و خراب شدن برد الکترونیکی، منبع تغذیه و سایر قطعات دزدگیر می شود.

لازم به ذکر می باشد کنترل نوسانات برق موجب پاکسازی حافظه برق دزدگیر می شوند.



بیشتر بخوانید:
منظور از سیستم امنیتی چیست و چگونه کار می کند؟

 

 

 

خراب شدن باطری دزدگیر

یکی دیگر از عوامل فعال نشدن دزدگیر، خرابی باطری ها می باشد و مهم ترین بخش سیستم امنیتی هستند و آن ها حتی در تایم نبودن برق، دزدگیر را فعال مگه می دارد. به بعضی وقت ها به دلیل کارکرد زیاد و حرارت بیش از اندازه خراب شوند و دیگر قابل استفاده نباشند.

 

باطری های پشتیبان دزدگیر منازل

دزدگیر های جدید دارای یک باطری پشتیبان هستند که در زمان قطع برق، مانع غیر فعال شدن دزدگیر می شود. به طور کلی عمر باطری باتوجه به کیفیت آن بین  2 الی 5 سال است. زمانی که باطری دزدگیر ضعیف شده باشد، روی دستگاه دزدگیر یک صفحه نمایش دارد که چراغ باطری آن روشن می شود و به شما هشدارد می دهد. به هیچ عنوان ناید آن ها را نادید گرفت.

از روی دیگر تعمیر کاران باطری دستگاه را بررسی می کنند و از صحت عملکرد و سلامت آن ها مطمئن می شوند. وقتی که باطری خراب شده باشد، خیلی راحت می توان آن را تعویض کرد، و وقتی که متوجه شدید علت خرابی دزدگیر از باطری باشد، اصلا نگران نباشید.

لازم به ذکر است اگر باطری دزدگیر اماکن با کیفیت نباشد، ممکن است در کمترین تایم بعد از تعمیر، مجددا سیستم اماکن از کار بی افتد.

استفاده از بهترین باطری، باعث می شود تا عمل ذخیره برق برای دزدگیر به شکل بهتری انجام می شود و در نتیجه برق سیستم امنیتی همیشه تامین باشد. به خاطر همین موضوع، متخصصان همیشه پیشنهاد می کنند که از باطری مرغوب استفاده نمایید تا بتواند یکی از دلایل فعال نشدن دزدگیر اماکن را از لیست احتمالان خود حذف کنید.


باطری خراب

خراب شدن باطری ریموت

ضعیف شدن و خرابی باطری، یکی از دلیل های مهم برای فعال نشدن دزدگیر اماکن محسوب می شود. ضعیف شدن و خرابی باطری ریموت، باعث می شود تا کاربر نتواند فرمان لازم را به سیستم امنیتی بدهید و در نتیجه سیگنال به دزدگیر منازل منتقل نمی شود و کماکان غیر فعال می ماند.

تعمیر کاران بیشتر مواقع باطری را علت فعال نشدن دزدگیر اماکن می دانند و به کابر پیشنهاد می کنیم بعد از گذشت هر چند روز یک بار، برای تعویض آن اقدام نمایند. البته این تایم به کیفیت باطری و عمر متوسط آن بستگی دارد.

 

سنسورهای خراب

همه دزدگیرها با سنسور کار می کنند. یکی دیگر از علت کارنکردن و خرابی دزدگیر، خراب بودن سنسور آن است. سنسورهای متفاوت در سیستم دزدگیر وجود دارند مانند: سنسور دود، سنسور حرکتی، مگنت و.. 

هر کدام از این سنسورها اگر کار نکنند و خراب شوند، باعث مشکل در کل سیستم آن می شوند. سنسورها به راحتی می توانند خطا ایجاد کنند و تایمی که باید خطر را تشخیص دهند متوجه آن نمی شوند یا به اشتباه هشدار کاذب می دهند.

 

خرابی آژیر دزدگیر

همانطور که باید بدانید، آژیر یکی از مهم ترین اجزا دزدگیر می باشند. وظیفه اصلی آن هم اعلام هشدار است. وقتی که آژیر خراب شده باشد، سیستم امنیت اعلان خطر و هشدار نمی دهد. به خاطر همین در رمان بررسی خرابی، قطعه الکتریمی را باید بررسی فرمایید. به دلیل اینکه یکی از علت های کار نکردن و فعال نشدن دزدگیر می باشد.

بازم یکی از دلایل کار نکردن آژیر هم می تواند ضعیف بودن باطری دزدگیر باشد. و این باطری به عملکرد یک دیگر تاثیر می گذارند.


شل شدن اتصلات و کابل ها

می توان گفت تقریبا همه وسیله الکتریکی مستعد به خراب و قطع اتصالات هستند و این موضوع در دزدگیر ها رایج هستند. یکی دیگر از علت های شل شدن اتصالات اغلب به خاطر نصب شدن بد ضعیف می شوند. اتصال های نامناسب می توان باعث مشکلات دیگر همچون: غیر فعال شدن کل سیستم دزدگیر اماکن، ناتوانی در شارژ درست یا اختلال در سنسورها و آژیر ایجاد کند.

یکی دیگر از عامل تاثیر گذار در قطع اتصالات و خرابی شرایط آب و هوایی است. حرارت و رطوبت بالا باعث اختلال و قطع سیستم کابل کشی دزدگیر می باشد.

 

کنترل پنل یا صفحه کلید خراب

یکی دیگر از عامل خرابی و غیر فعال شدن دزدگیر سیستم مرکزی آن می باشد. سیستم مرکزی، مغز متفکر دزدگیر می باشد، کاملا طبیعی می باشد که معیوب و خراب شدن آن کل سیستم را غیر فعال کند.

وظیفه اصلی سیستم مرکزی ثبت رویدادها، مدیریت سنسور قطع اعلان و هشدار ها هستند. اگر کنترل دستگاه مرکزی به درستی کار نکند، می تواند خطاهای متفاوتی را نشان دهد که باعث بروز اختلال در کار کرد سیستم شود. ممکن می باشد کنترل تنظیم زنگ هشدار همچنین سیستم تلفن کننده تحت تاثیر قرار دهد.

خرابی باتری دزدگیر اماکن به چه صورت است؟

۹ بازديد

خرابی باتری دزدگیر اماکن به چه صورت است؟می توان گفت در ساختار تمام دزدگیرها از باتری استفاده می شود و به عنوان 1 منبع پشتیبان برای دزدگیر اماکن طراحی شده است. سلامت باتری دزدگیر اماکن از اهمیت ویژه ایی  برخوردار می باشد مخصوصا اگر تنها منبع انرژی دزدگیر اماکن کاربر، باتری باشد.

بهترین کار این است که به طور دائم و مرتب باتری دزدگیر اماکن خود را از نظر سلامت چک و بررسی فرمایید و در صورت هرگونه علائم ناشناس، هرچه سریع تر باتری رو شارژ یا تعویض فرمایید.

 

  • با ما در این مطلب همرا باشید تا با نحوه شناسایی باتری دزدگیر، آشنا شوید.

 

 

خرابی باتری دزدگیر اماکن به چه دلیل می باشد؟

بهتر است دزدگیرهای اماکن را به طور دوره ای تعویض فرمایید تا عملکرد سیستم دزدگیر به خطر نیفتد. اگر سه نکته زیر را مشاهده کرده اید؛ تایم تعویض کردن دزدگیر اماکن رسیده است.

 

عمر مفید باتری:

باتری ها با توجه به مدل مختلف و تعداد دفعات استفاده شده، طول عمر متفاوتی دارند؛ اما به طور کلی اکثریت آن ها حدود 3 الی 5 سال عملکرد خوبی را به کاربر ارائه می دهند. بهتر است بدانید که با گذشت زمان و پیشرفته شدن تکنولوژی، تا 7 سال باتری برای کاربر کار می کند اما ما این پشنهاد را به شما می کنیم که ریسک نکنید و بعد از گذشت 4 الی 5 سال باتری سیستم خود را تعویض فرمایید.

 

هشدار سیستم دزدگیر:

بعضی از سیستم های دزدگیر در زمان کم بودن انرژی باتری، برای کاربر یک هشدار ارسال می کند و برخی دیگر از دزدگیر ها دارای یک چراغ برای نشان دادن کم بود انرژی دارند و زمانی که نشانه کم بود باتری دزدگیر را متوجه شده اید؛ زمان تعویض باتری رسیده است.

 

 

صدای بوق صفحه کلید:

صفحه کلیدسیستم دزدگیر اماکن اصولا هیچ بوقی نمی زند، مگر آن که منبع انرژی آن ها کم باشد و با شنیدن صدای بوق دزدگیر باتری سیستم دزدگیر اماکن را به خوبی بررسی فرمایید و در صورت نیاز باتری را تعویض فرمایید.

 

 صفحه کلید دزدگیر

باتری های موجود در دزدگیر اماکن چند مدل هستند؟

دزدگیر های اماکن در مدل های مختلف و در مکان های متفاوت جاگذاری می شوند. برای مثال سیستم دزدگیر سیمی از دو عدد باتری در قسمت های متفاوت بهره می برند و سیستم های دزدگیر بی سیم به سه عدد باتری در 3 جای مختلف احتیاج دارند.

 

باتری هشدار پنل دزدگیر:

این یکی از مهم ترین باتری موجود در سیستم دزدگیر اماکن می باشد؛ به دلیل اینکه دزدگیر اصلی را تغذیه می کند و از نوع عملکرد آن ها حمایت می کند.

 

باتری زنگ هشدار دهنده دزدگیر:

اگر با یک صدای هشدار مواجه شده اید یعنی به این منظور است که سارق وارد محیط پیرامون شما شده است و همینطور سیستم دزدگیر شما دارای  این نوع باتری نیز می باشد.

 

باتری سنسور هشدار دهنده دزدگیر:

این مدل تنها در دزدگیر های بی سیم فایروال یافت می شود و هر یک از سنسورها باید یک سنسور داشته باشند تا عملکرد خوبی را در اختیار شما قرار بدهند. و بهتر است بعد از 18 الی 24 ماه لازم است باتری را تعویض کنید.

 

 

آیا خود کاربر هم می تواند باتری دزدگیر را تعویض کند؟

در جواب این سوال باید گفت که عوض کردن باتری دزدگیر اماکن کار چندان بسیار دشواری نمی باشد خود کاربر هم می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. اگر در زمانی که باتری را تعویض کرده اید با مشکل برخورده اید در حین کار، پیشنهاد می کنیم از با یک فرد متخصص تماس بگیرید تا دستگاه شما به مشکل بر نخورد.

 

 

نوع تعویض باتری دزدگیر اماکن:

 

باز کردن درب پنل دزدگیر:

بعد از مشخص شدن دلیل خرابی باتری دزدگیر اماکن بهتر است آن را تعویض فرمایید. در گام اول با یک پنل بسته روبه رو خواهید شد. پنل را با استفاده از پیچ گوشتی باز کرده تا به داخل سیستم دست یابید.

و در ادامه شاهد به صدا در آمدن زنگ هشدار خواهید شد، باید کد 4 رقمی را از قبل به دستگاه وارد کرده اید  را وارد فرمایید تا صدای آن قطع شود و باعث آزار و اذیت کاربر و همسایگان در حین کار نشود.

 

 

پیدا کردن محل قرار گیری باتری دزدگیر:

باید باتری را پیدا کنید و دنبال دو پایانه قرمز و سیاه باشید. ( باید مراقب باشید که با یک دیگر تماسی نداشته باشند ) بعد باتری را خارج فرمایید و باتری های جدید را جایگزین نمونه های قدیمی کنید.

در انجام دادن کار بسیار مراقب خود باشید. به دلیل اینکه در سیستم برق 240 ولتی در جریان می باشد و در صورت تماس با آن ممکن است دچار برق گرفتگی شوید. بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا مشکلی برای شما رخ ندهد. با کوچکترین ضربه به سیستم های پنل می توانید با خرابی مواجه شوید به همین دلیل است که نباید به چیزی دست بزنید یا ضربه ای به آن وارد  شود.

 

تعویض کردن باتری:

لازم است با احتیاط کامل باتری را تعویض کنید. از اتصال پایانه های مشکی و قرمز در رنگ های مناسب در سمت عقب سیستم اطمینال حاصل فرمایید. این موضوع بسیار دارای اهمیت می باشد و در صورت جابه جایی رنگ ها ممکن است سیستم دزدگیر آتیش بگیرد.

 

بستن پنل دزدگیر:

در مرحله آخر لازم است 4 کد رقمی را ذکر شده است را دوبار وارد دستگاه کنید و با فشار دادن دکمه ی ریست (reset   ) سیستم را به تنظیمات اولیه خود بازگردانید و در نهایت تنظیمات خود را با توجه به نوع دستگاه وارد کنید و از امنیت در اختیار خود قرار می گیرد لذت ببرید.

آیا دزدگیر های اماکن قابلیت هک شدن را دارند؟

۸ بازديد
یکی از دغدغه ها و نگرانی مردم هک شدن دزدگیر اماکن می باشد. به دلیل اینکه در دنیای امروزی بیشتر منازل ها از تجهیزات و سیستم امنیتی مثل دزدگیر ها و انواع سنسورها استفاده می کنند. اما متاسفانه دزدان دائما در حال به روز کردن خود هستند و هک کردن دزدگیرهای منازل یکی از راه کارهایی است که به آن ها دست پیدا کرده اند.
از سیستم دزدگیر منزل برای شناسایی و ورود افراد غریبه به ساختمان ها یا اماکن ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

هک کردن دزدگیر
سیستم دزدگیرهای منازل قابلیت شناسایی حرکات غیرمعمول، آتش سوزی، شکستن شیشه و .... هشدار و آلارم خود را فعال می کند. آلارم های دزدگیرهای اماکن همراه با یک چراغ چشمک زن که قرمز رنگ است توجه افراد را به خود جلب می کند. دزدگیرهای اماکن را می توان در زمان های مهم مثل ساختمان های اداری و مسکونی، تفریحی و تجاری، صنعتی و کارخانه ای نصب می شود.
کاربرد دزدگیرهای اماکن، محافظت کردن از مال و جان افراد، ساکنین ساختمان ها در برابر سارقین است. باید بدانید که دزدان توانایی بسیاری در راه یابی و مکان های مختلف دارند. و این سوال ذهن کاربران به وجود می آید آیا می توانند دزدگیرهای اماکن هک کرد؟
 
 
هک شدن دزدگیر اماکن، اما سخت؟
متاسفانه هک کردن دزدگیرهای اماکن توسط دزدها و سارقان بسیار حرفه ای وجود دارد. هک کردن سیستم دزدگیر به این صورت می باشد، به سیگنال های دزدگیر اماکن دسترسی پیدا می کنند و آن را هک می کند. سارقین می توانند سیگنال های ارسال شده به سیستم وایرلس را محدود کنند تا از وارد شدن سیگنال به دزدگیر جلوگیری کند و این روش باعث غیر فعال شدن هشدار و آلارم دزدگیر است. اما کاربران عزیز زیاد نگران نباشید به دلیل اینکه این کار از عهده تمام سارقین بر نمی آید و تعدا بسیار محدودی از این تکنولوژی دزدگیر اماکن آگاهی دارند.
در واقع باید گفت هک کردن دزدگیرهای منازل امکان پذیر هستند اما به سادگی نیست و نیاز به تجهیزات و امکانات بسیار ویژه ایی دارد که برای تمامی سارقان هزینه بسیار سنگینی دنبال خواهد داشت. و باید گفت دزدی از یک خانه معمولی برای سارق به صرفه نیست به دلیل اینکه هزینه ای که برای تجهیزات دزدی کند از یک خانه بیشتر ارزش وسایلی است که قصد سرقت را دارند.
 
 
نوع عملکرد دزدگیرهای اماکن به چه صورتی می باشد؟
بهتر است دزدگیر را در زمان بیرون رفتن از منزل فعال کنید، به دلیل اینکه اگر فرد مزاحم یا دزد قصد وارد شدن را به محیط پیرامون کاربر را داشته باشد. و به محض وارد شدن سارق یه خانه سنسورها از طرف به کارگیری امواج های رادیویی سیگنال را ارسال می کند و دزدگیرهای اماکن به محض دریافت کردن این سیگنال بلندگو و آلارم را فعال می کند و صدای آژیر تمام آن محیط را در بر می برد. و با این صدا اطرافیان و تمام شحص هایی که شماره ی آن ها در حافظه ی دزدگیر ذخیر شده است از وقوع خطر مطلع می سازد.

امواج رادیویی

بعضی ار کارشناسان و مهندسان به این نتیجه رسیده اند که در صورتی که سارق از دستگاه امواج رادیویی داشته باشد می تواند به سیگنال های مربوط به هک دزدگیر اماکن را دسترسی یابد.


 
دزدان با داشتن این دستگاه می توانند با ارسال کردن امواج های مزاحم و مختل کننده های رادیویی در نوع عملکرد سنسورها و دزدگیرهای مختلف اختلال ایجاد کند و مانع رسیدن سیگنال به دزدگیر ها شود و این موضوعات باعث می شود دزدگیر اماکن هک شود و هشدار مربوط به آن ها غیر فعال شود. همچنین استفاده کردن از ریموت برای کنترل کردن دزدگیر یکی از موضوعاتی است که می تواند سبب هک شدن دزدگیر به وسیله سارق باشد و می توانند ریموت ها را هک کنند.
 
 
آیا استفاده نکردن از ریموت گزینه ی مناسبی برای هک کردن دزدگیر می باشد؟
بعضی از افراد هستند که اعتقاد دارند برای جلوگیری از هک کردن دزدگیرهای بهتر است از ریموت استفاده نکنند. به این منظور که دزدگیری که در محل نزدیک درب وروی ساختمان ها نصب می گردد و به محض وارد شدن به خانه در زمان کوتاهی که در اختیار دارند تا کد های دستگاه دزدگیر را از قبل فعال شدن هشدار وارد می کند. شاید انجام دادن این نوع روش مناسب باشد اما در بسیاری از موقع ها شاهد سرقت هایی در اماکن یا خانه ها صورت می گیرد که به محض وارد شدن به خانه و دیدن دزدگیر و قبل از فعال شدن هشدار و آلارم ها به سرعت دستگاه را از رده خارج می کنند و آن را از کار می اندازند.
بهترین کار این می باشد که دزدگیرهای اماکن را در مکان هایی نصب فرمایید که در معرض دید سارقان قرار نگرفته باشد و امکان دسترسی به آن ها وجود نداشته باشد.
 
 
سخن آخر!
در این مطلب به بررسی هک کردن دزدگیرهای اماکن پرداختیم و گفتیم که این امر غیر ممکن نیست اما انجام دادن آن برای سارقین سخت و هزینه دار می باشد و از عهده هر دزدی بر نمی آید. ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که در زمان خریداری تجهیزات ایمن مثل دزدگیرهای اماکن، لازم است با متخصصان این حوزه مشورت فرمایید و دزدگیرهای مناسبی را برای مکان و مورد نیاز خود انتخاب فرمایید.
دزدگیرهای اماکن شرکت فایروال یکی از بهترین و شناخته ترین همچنین موثرترین راه برای محافظت از اماکن و منازل های شما عزیزان می باشد.
 
با خرید دزدگیرهای فایروال می تواند ارزان ترین دزدگیر منزل را تهیه فرمایید و دیگر نگران هک شدن آن نباشید.
 
 

اولین مطالب آزمایشی من

۷ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۹ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.